Avatar billede kb_ Nybegynder
19. november 2004 - 11:31 Der er 1 kommentar

Brug af seriel port på ekstern enhed!

Hej

Jeg sidder og skal programmere en Webnet, det er en lille server enhed, hvor der ligger en lille webserver på, og den skal programmeres i java, den kan også programmeres i Webscript, men der er dokumentationen så ringe til at vi har opgivet det, så nu er det java.

Jeg er INGEN haj til java, faktisk er jeg nybegynder til det, men har læst en del om det efterhånden, og nu kommer problemet, vi skal have fat i seriel porten på vores webnet, og den skal ikke kommunikere med en maskine, men med en anden styring, fx en temp måler, og alt jeg har kunnet finde om seriel kommunikation i java, har været til at bruge computerens seriel port, men det kan jeg jo ikke bruge, da jeg skal have fat i Webnettens seriel port.

Er der nogen derude der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?`

Her er et link til den webnet vi har : http://www.iotech.dk/en/products/webnet_gprs_oem/

håber da jeg kan få hjælp herinde, da jeg efterhånden har opgivet!

mvh
Kenneth Bartholomæussen
Avatar billede kb_ Nybegynder
25. november 2004 - 08:24 #1
det var der jo ikke ret mange der vidste noget om... :)
men jeg er kommet så langt at jeg har fundet ud af at det skal gøres ved hjælp af sockets..