Avatar billede acixx Nybegynder
19. november 2004 - 11:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Ripper jeg en dvd?

Hej

Jeg har prøvet at rippe en af mine dvd'er, men det lykkedes ikke helt. Eller dvs. den brændte fejl.
Er der nogen som kan fortælle mig fra start til slut hvad jeg skal gøre og samtidig opnå den bedste kvalitet!?!

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 11:23 #1
Mener du en kopi af en DVD ???

Her er en guide: http://www.digitalempire.dk/convert/dvdshrinkmovie.shtml
Avatar billede acixx Nybegynder
19. november 2004 - 11:25 #2
ja præcis!
Avatar billede acixx Nybegynder
19. november 2004 - 11:28 #3
jeg brugte 3 programmer til det sidst....først rippede jeg så noget andet og så tilsidst brændte jeg det ud
Avatar billede acixx Nybegynder
19. november 2004 - 11:28 #4
men jeg vil lige prøve linket du sendte mig...vender tilbage i løbet af weekenden
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 11:29 #5
ok.... Men det blir jeg jo ikke meget klogere af.... :-)
Prøv om ikke guiden virker - det er jeg næsten sikker på den gør
Avatar billede koehler Nybegynder
19. november 2004 - 11:44 #6
http://dvd.box.sk/

alt hvad du vil vide om at brænde eller bare rippe DVD'er :) læs læs læs og bliv klog ;)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 11:46 #7
koehler >> Hvorfor ikke linke til noget mere konkret han kan bruge....

Jeg kan da også skrive:
www.doom9.org
www.videohelp.com
www.divx-digest.com
... osv osv
Avatar billede koehler Nybegynder
19. november 2004 - 12:00 #8
phatlasse, tja...helt konkret, det var du jo heller ikke selv...flame, da du jo rent faktisk overså at han skrev "og samtidig opnå den bedste kvalitet" i sit spm, og der står jo rent faktisk på dit det site du linker til
"Én ting skal man dog lige være opmærksom på. Vil du have et rigtig kvalitets rip af din DVD er det ikke denne type værktøj du skal have fat i"

Jeg smed blot det link, da jeg selv har fået meget brugbar info fra sitet, men jeg kan da SELV klikke mig lidt videre, og finde:

http://dvd.box.sk/index.php?pid=dvdr_guid&prj=top&pol=16

men det er i og for sig også temlig ukonkret...lige som dit link var!
Avatar billede acixx Nybegynder
19. november 2004 - 13:59 #9
det er rigtig nok som phatlasse siger jeg har brug for nogle konkrete links, gerne helt ned til den præcise underside.....
Avatar billede rass.dk Nybegynder
20. november 2004 - 00:34 #10
Hvad er der galt med "CloneDVD"..??
Eller er det mig der er galt på den??
Avatar billede acixx Nybegynder
22. november 2004 - 12:47 #11
nej det er også et meget godt program, men jeg spurgte efter hvordan man gør fra starte,. Så vidt jeg ved kan jeg ikke rippe den med clonedvd?!
Avatar billede rass.dk Nybegynder
22. november 2004 - 16:34 #12
Der er jeg dig svar skyldig...
Hmm... (Tror jeg lige skal finde ud af hvad "rippe" egentligt er.. Der er jeg sku' i tvivl nu..)
;o)