Avatar billede goffebuus Nybegynder
18. november 2004 - 20:30 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Formatering af harddisk

Er der nogen der kan henvise til et program der kan formatere min hardisk (IBM IDE 40GB Ultra DMA/100 7200 Rpm)
Jeg kan ikke få XP til at slette/formatere???
Avatar billede parazited Nybegynder
18. november 2004 - 20:35 #1
F disk kan gøre mange ting ved dog ikke om den kan formattere men mine venner hylder den til skyerne
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 20:39 #2
Lyder sært men boot op på en win98 startdiskette -> kør fdisk -> slet partition ->opret partition -> genstart -> formater
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 20:40 #3
det var et svar
Avatar billede goffebuus Nybegynder
18. november 2004 - 20:44 #4
Jo tak, men har ingen startdiskette...
Avatar billede parazited Nybegynder
18. november 2004 - 20:48 #5
Har du en Win98 liggende så smid den i og se om den vil tillade dig at lave en Bootdisk direkte fra CD  og hvis alt fejler og du har en win98 cd så formater med win98 og derefter prøv at formatere med XP
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
18. november 2004 - 20:51 #6
DELPART siger jeg bare det kan nakke alle slags partitioner.. det kan hentes med en søgning på Google.. og du skal bare lave en boot diskette og smide delpart over på så køre den når dne er bootet op på den....
Avatar billede goffebuus Nybegynder
18. november 2004 - 20:51 #7
Har kun xp, men der skulle findes et program der kan formatere...
Avatar billede parazited Nybegynder
18. november 2004 - 20:51 #8
ok meget nemmere end min ide :)
Avatar billede goffebuus Nybegynder
18. november 2004 - 21:03 #9
Jeg prøver lykken!!!
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
19. november 2004 - 08:09 #10
Og når partitioner er nakket kan du også se den inde i windows xp i diskhåndtering
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
19. november 2004 - 08:45 #11
Ja kan godt se at det er svært at finde på IBM's hjemmeside, især når det er Hitachi der har supporten på harddiske der ikke er preinstalleret.
Men kig her, er sikker på at de kan bruges:

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,22920,00.asp

http://www.killdisk.com/

http://www.1984.dk/beskyt/sikkersletning.shtml

;o)