Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
18. november 2004 - 17:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærm er sort

Hej!

Jeg har et problem med min computer.
Jeg har prøvet at pille min ene ramblok ud af den.
Derefter har den ikke kunne starte op. Eller rettere, - den tænder/kører, men der kommer ikke noget frem på skærmen. End ikke en fejlmeddelelse.

Vi har efterhånden prøvet en del:
Taget alt overflødigt fra
Sætte anden ram i
Prøve anden HardD
Andet grafikkort
Anden skærm

- Intet af det har virket.

Er der en, der har en idé til hvordan min kære computer kommer igang igen?

Det er en AMD 2200XP.

Håber på hjælp!

- Rasmus Lind
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 20:39 #1
Du huskede vel at slukke for 220 Volt, da du rodede med RAM'ene ?
Avatar billede c-r Nybegynder
19. november 2004 - 15:01 #2
Svært, men først afmonter alle ramklodser og start op.

- Hvis computeren beeper hele tiden, så prøv at sætte én ramklods i og startop. Afmonter og isæt den anden ramklods og start op igen. Hvad siger den?

- Hvis computeren ikke siger noget lige som du har beskrevet, så kan der være en mulighed for at du har brændt bundkortet af. Du kan så prøve dine computerdele hver for sig eller én af gangen i en anden computer, for at finde del der fejler.
Avatar billede l3kris Nybegynder
19. november 2004 - 17:19 #3
Jeg fik lavet det samme nummer i går - har du sat rammene ordentligt i? Min den ene var ikke *helt* på plads, og så skete der ingenting - ikke engang en bipper...
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
20. november 2004 - 10:13 #4
Hey! :)

Ja, har faktisk prøvet ovenstående.
Jeg er kommet frem til, at jeg nok "bare" må prøve et nyt bundkort.

Beklager at jeg først svarer nu, men har som bekendt ingen comp.! ;)

God weekend!

-Rasmus-