Avatar billede staach Nybegynder
18. november 2004 - 13:10 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Session variabler i ny browser

Hej. Jeg har lavet en header med alle mulige sessionvariabler (samt selvf. en session_start() ). på et tidspunkt skriver jeg flg:

<form action="nyside.php?var=<? echo $text; ?>" method="post" target="_blank"><input name="Edit"
type="submit" value="edit"></form>

Hensigten er at knappen Edit åbner en ny browser. Problemet er at jeg ikke  får mine session værdier med! Bruger jeg $PHP_SELF kommer de med, men ikke som det ser ud i ovenstående..kan nogen forklare hvorfor, samt hvordan jeg får værdierne med over på den nye side?

Kommer de evt med hvis jeg laver et popup vindue ?
Avatar billede exp Juniormester
18. november 2004 - 13:14 #1
Du skal også huske session_start(); i nyside.php
Avatar billede staach Nybegynder
18. november 2004 - 13:32 #2
Du havde næsten ret, jeg startede godt nok session på den anden side også, men jeg overskrev alle variablerne. Har ændret det til:
    if($_POST['username'])
        $_SESSION['username'] = $_POST['username'];

Og nu virker det. Tak for at blive ledt på rette spor :)
Avatar billede exp Juniormester
18. november 2004 - 13:35 #3
Så lidt :-)