Avatar billede epiz Nybegynder
18. november 2004 - 12:17 Der er 11 kommentarer

Stooore vinduer i stedet for små?

Hvor er det man skal sætte flueben henne, eller hvad gør man når ens internet-explorer åbner som små vinduer der ligger ovenpå hinanden...men man heller vil ha de skal åbne som stoooooore vinduer der fylder hele skærmen ?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2004 - 12:26 #1
Tag fat i sidderne af vinduet af og trække indtil vinduet har den størrelse du ønsker.
Tryk nu på Ctrl-tasten og krydset i hjørnet af vinduet ( altså luk vinduet ned ) luk explorer og prøv igen. Nu skulle de gerne åbne i den størrelse du ønsker.
Avatar billede epiz Nybegynder
18. november 2004 - 12:34 #2
jooo, det virker ok, men hvad hvis jeg vil have at alle vinduer jeg åbner skal være maksimeret??
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2004 - 12:52 #3
Er det det første vindue du åbner som ikke er maksimeret?

Hvis det er tilfældet kan du højre-klikke på din internet explorer genvej, Egenskaber -> Genvej -> Ud for "Kør" vælger du "Maksimeret"
Avatar billede epiz Nybegynder
18. november 2004 - 13:06 #4
jo, det første vindue er maksimeret. men når jeg højreklikker på et link og vælger 'åben i en nyt vindue', er det nye vindue ikke maksimeret som jeg vil have det. Her virker dit første råd dog godt nok.
Jeg vil have at alle vinduer jeg åbner er maksimeret.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2004 - 13:18 #5
Hvis du følger mit første råd, dog maksimere i stedet for at "trække" den stor, inden du lukker med Ctrl-tasten og krydset, virker det så ikke?

Eller er det mig som ikke forstår hvilke vinduer som ikke åbner maksimeret?
Avatar billede epiz Nybegynder
18. november 2004 - 13:34 #6
nej...

Første vindue er maksimeret, de følgende der er åbnet via link er ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2004 - 13:40 #7
Du skal gentage proceduren på det vindue som åbner et vindue via link.
Altså skal det nye "ikke maksimerede" vindue maksimeres inden du lukker med Ctrl-tasten og krydset.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2004 - 13:43 #8
Lige et ekstra spørgsmål:
Vil ha "det gamle vindue" åbnet stadigvæk, eller ønsker du kun at ha det vindue fra linket åbnet?

Hvis det sidste er tilfældet:
Funktioner -> internetindstillinger -> Avanceret -> Flueben i "Genbrug vindue til start af genveje"
Avatar billede epiz Nybegynder
18. november 2004 - 13:55 #9
Har prøvet at gentage proceduren på det vindue som er blevet åbnet via link. Virker ikke.

Alle vinduer skal forblive... og de skal alle være maksimeret...
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2004 - 14:10 #10
Jeg har nu gennemlæst en del spørgsmål om problemet, (både på Eksperten og andre steder) Det går igen at sider åbnet via link's ikke kan åbnes maksimeret.

Men metoden med at trække den ud til kanten, måske surfe lidt rundt, og derefter Ctrl + luk burde virke.

Måske det kan hjælpe at lukke de andre vinduer først, altså så det vindue du har åbnet via link er det eneste åbne.

Håber du kan bruge det.
Avatar billede epiz Nybegynder
18. november 2004 - 14:16 #11
Takker mange gange for hjælpen. Selvom jeg ikke fandt nogen løsning på mit lille problem.

Sjovt det ikke kan lade sig gøre.. det kan da ikke være svært at få windows til at gøre dette... mangler bare lige at finde stedet hvor fluebenet skal sættes..