Avatar billede albjerre Nybegynder
17. november 2004 - 23:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Intet boot

Jeg har et stort problem.

Efter at jeg pillede nogle komponenter ud af min computer, kan den pludselig ikke boote mere. Der kommer ingenting på skærmen, når computeren starter op - ikke engang min bios-opstart vises.

Jeg har prøvet at resette min bios med jumperen. Men det hjælper ikke. Til dette har jeg dog lige et spørgsmål: skal systemet tændes kortvarigt, når jeg har sat jumperen over på reset-positionen?

Jeg har pillet alle componenter ud og prøvet at sætte min skærm til mit on-board grafikkort. Men intet af det hjælper.

Mit bundkort er soltek SL-85MR2, mens min BIOS er fra AMI.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2004 - 23:58 #1
220 volt stikket ud, og sæt jumperen på reset, fjern den, og tilslut 220 volt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2004 - 23:58 #2
Lad den være på reset 10 - 15 sek.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:01 #3
Jeg går ud fra, at du havde koblet 220 volt fra enden du pillede komponenter ud.

Først skal du sikre dig, at alle kabler er rigtig sat til, og har god forbindelse.
Dernæst at alle kort sidder korrekt i deres sokkel, specielt dig grafikkort.
Avatar billede albjerre Nybegynder
18. november 2004 - 00:05 #4
Ja, 220 volt var slået fra. Alle kort sidder rigtigt i. Og desuden har jeg prøvet at pille alle kort ud og kun bruge mit onboard-grafikkort - uden forbedring. Den reset-metode, du beskriver, har jeg prøvet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:10 #5
Hvis dit on-board GFX er deaktiveret i BIOS, så skal det heller ikke virke.

Når du starter den, prøv at holde den knap nede, som bringer dig til BIOS.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:12 #6
Du kan også prøve at flytte rundt med 1 klods RAM i de forskellige sokler. Har du mere end 1 klods, så prøv også med den anden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:13 #7
Kører din(e) disk(e), og dine kølere ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:17 #8
Avatar billede albjerre Nybegynder
18. november 2004 - 00:17 #9
Sådan!

Jeg flyttede min ram-blok. Og nu virker det.

Hvad er årsagen til dette?
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:19 #10
Uha, elektroners veje er uransagelige. Ved det ikke, men det kan være at den ene sokkel til RAM er "toast".
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:20 #11
Svar  ;-)
Avatar billede albjerre Nybegynder
18. november 2004 - 00:22 #12
Ok. Jeg kan da lige prøve at flytte blokken igen for at undersøge dette. Men du skal have tak for svaret.
Avatar billede albjerre Nybegynder
18. november 2004 - 00:22 #13
Du får selvfølgelig fuld point1
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:23 #14
Velbekomme.
Rart med en lille opgave, på en lang nat.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:24 #15
Hvis du ikke har forstand på det der med points, kan du læse om det her: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:24 #16
Takker ! !
Avatar billede albjerre Nybegynder
18. november 2004 - 00:26 #17
Jeg tror nu, at jeg har styr på det. Men det er sjældent, at jeg bruger eksperten. Så jeg glemmer ofte, at jeg har nogle åbne spørgsmål. ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 00:28 #18
Det er helt i orden, det var ikke sådant ment. Jeg så bare at du havde nogle halvgamle spørgsmål åbne.