Avatar billede jj-68 Nybegynder
17. november 2004 - 21:25 Der er 12 kommentarer

Er min skærm ved at gå i stykker

For et stykke tid siden begyndte min skræm at sige en klik lyd og skubbe billedet ind mod midten af skærmen, så der danner sig to sorte bjælker i hver side af skærmen på ca 2 cm.
Dette gør den hver dag nu, og det bliver værre og værre, nopgle ider eller er det ved at være tid til at sparre penge sammen til en ny?
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
17. november 2004 - 22:22 #1
Noget af det samme skete for mig, dog var det nede i bunden.
Først var der et lille stykke der var væk, men dag efter dag blev det bredere og bredere.. Nu er det halvdelen af skærmen der er sort, og den står på mit værelse klar til at blive smidt ud!
Avatar billede gl.k. Nybegynder
17. november 2004 - 22:25 #2
Seer de bjælker lidt ud af gardiner er svaret - ja!

Evt. er det kun 2 dioder, som skal skiftes, men kan også nemt være mere end det :-/

Bliv ved med at bruge den, så længe du har brug for skærmen. Du kan ikke yderlige

skade samme.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
17. november 2004 - 22:28 #3
Du kan evt. lave lidt kosmetisk arbejde ved at justere for h-size og pincushion på monitoren...
Avatar billede screem_brille Novice
18. november 2004 - 01:08 #4
k. hvad er det for for noget vrøvl at han ikke kan skade den yderligere ? er det en løs forbindelse, kan det i allerhøjeste grad skade mere, hvis komponenten står og vipper lidt (pga af varme påvirkning), så vil den kunne lave en lysbye og brænde en del af printet af, og kna også brænde yderligere komponenter af, har set det ske MANGE gange.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
18. november 2004 - 12:45 #5
#Screem brille:
Vil ikke kommentere eller bede dig om at uddybe lidt, hvikle komponenter osv.
Men godt du blander dig, så har jj-68 to forsk. meninger nu.

jj-68: få den repareret, hvis det er en meget dyr skærm, ellers kig efter en ny. De er ikke så dyr længere.
http://makeashorterlink.com/?Z600130D9
Avatar billede screem_brille Novice
18. november 2004 - 13:41 #6
Kan nemt uddye, de komponenter der har med horisontal afbøjningen, og det er typisk spoler der har med dette at gøre, disse er pga vægten mekanisk ustabile og får derved lodningerne til at knække, har siddet som tekniker hos bla. IBAS inden de solgte afdelingen til Infocare, så har set en del skærme ;)
Avatar billede jj-68 Nybegynder
21. november 2004 - 12:38 #7
ingen der kan hjælpe ?
Avatar billede jj-68 Nybegynder
23. november 2004 - 16:01 #8
hmmm kna da ikke passe vel :)
Avatar billede screem_brille Novice
23. november 2004 - 22:02 #9
Det er enten dårlige forbindelser, og eller fejl i liniedelen...
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 01:44 #10
Fortæl lige, om du fandt ud af det og afslut evt. spørgsmålet så.
Avatar billede jj-68 Nybegynder
30. juli 2005 - 08:06 #11
problemet blev ikke løst og skærmen smidt ud
Avatar billede screem_brille Novice
30. juli 2005 - 14:26 #12
jeps, husk at luk spørsmålet