Avatar billede coke-mann Nybegynder
17. november 2004 - 21:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

afspilning af dvd på ps2?

Jeg har lige været i udlandet og købt en uorginal dvd-film.
Den kan jeg godt afspille på min playstation2, men så prøvede jeg at brænde den over på en dvd-r skive, og når jeg prøvede at afspille den så kan den ikke afspilles.
Den kan godt afspilles på alm. dvdafspiller, men bare ikke på ps2.

Så er mit spørgsmål, hvorfor kan jeg godt se den ene brændt skive som jeg købte i udlandet på min ps2, men ikke den jeg selv har brændt?
Avatar billede levich Nybegynder
17. november 2004 - 21:56 #1
Det er helt sikker noget at gøre med selve DVD-skiven du brænder på, eller selve brændingen. Prøv at brænde med den laveste mulige hastighed din brænder kan.
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
17. november 2004 - 22:27 #2
En ps2 kan jo ikke afspille brændte cder, der skal en lille chip i.

(som hvis nok er ulovlig)
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 22:29 #3
starboy_dk

hej helle!  han siger han har købt en BRÆNDT cd fra usa som han sagtens kan afspille... men den kopi han selv har lavet af cd'en kan han ikke afspille!!!

så det har intet med hans chip at gøre.... for det har han
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
17. november 2004 - 22:37 #4
kalp

Skal jeg være ærlig så forstår jeg ik helt det der med ps2.
Alle spil du køber er kopier af originalen, men brander du dem selv virker de ikke.
Aner ikke hvorfor.
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
17. november 2004 - 22:37 #5
selvfølgelig med æ
Avatar billede levich Nybegynder
18. november 2004 - 10:20 #6
En original CD/DVD er ikke brændt med "trykt" på en "rigtig" maskine. Jeg har kun hørt ordet trykt, jeg ved ikke præcis hvad det dækker over. Måske er din uorginale DVD-film rent faktisk trykt, men som kopivare?

Under alle omstændigheder, hvis du ikke har en mod-chip i din PS2, kan du ikke afspille brændte CD'er eller DVD'er.
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
18. november 2004 - 14:51 #7
levich nemli' ja' :)

har hørt om en såkaldt "bootchip" som sættes i lige før den brændte cd-rom/dvd sættes i. Men jeg har ingen erfaringer med det selv.
Avatar billede levich Nybegynder
22. november 2004 - 22:00 #8
coke-mann > har du fået svar på dit spørgsmål?