Avatar billede em-ma Nybegynder
17. november 2004 - 14:36 Der er 13 kommentarer

Send mail "på vegne af"

I MS Outlook 2000 kan man sende mail på vegne af en anden bruger (hvis man har rettighed til det). Kan det ikke gøres i MS Outlook 2003?
Avatar billede mile Juniormester
18. november 2004 - 12:08 #1
Jo da - det er nøjagtigt det samme. Funktioner - Indstillinger - Stedfortrædere. Den der skal sende på vegne af, skal have minimum redaktør rettighed til indbakken.
Avatar billede mile Juniormester
18. november 2004 - 12:09 #2
PS: Forudsætter naturlig at I har Exchange servere.
Avatar billede em-ma Nybegynder
19. november 2004 - 08:17 #3
Jeg er med på hvordan man aktiverer funktionen (kan jo også gøres direkte på serveren). Mit problem er den praktiske del med at sende mail på vegne af en anden (man kan vise fra-feltet i MS Outlook 2000)
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2004 - 08:23 #4
Kan man ikke også det i 2003 ?

Åben ny mail
Menuen Vis
Fra-felt
Avatar billede em-ma Nybegynder
19. november 2004 - 08:28 #5
Nope, det er der problemet ligger :-(
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2004 - 08:37 #6
Jeg arbejder hjemme på min Outlook XP i dag, jeg spørger lige kollegerne på kontoret hvor vi har 2003.
Avatar billede em-ma Nybegynder
19. november 2004 - 08:53 #7
Takker
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2004 - 09:01 #8
Ok - jeg har fået tilbagemelding fra dem. Når de åbner en mail - går i menuen vis- og klikker på Fra-felt, så kommer det frem nøjagtigt som på de ældre versioner. Der er ikke ændret noget dér. Kører du med de dér rullemenuer, så den kunne tænkes at ligge skjult ? Ellers vil jeg anbefale at du går i menuen "Hjælp" og "Om Microsoft Outlook" og ser om der ligger noget under "Deaktiverede elementer". Ellers vil jeg anbefale en reperation af Office.
Avatar billede em-ma Nybegynder
19. november 2004 - 13:12 #9
Fra hjælp:

"Vise eller skjule feltet Fra i en e-mail
Hvis du har tilladelse til at sende e-mail på vegne af en anden bruger, kan du angive denne persons navn i boksen Fra.

Klik på pilen ud for knappen Indstillinger i en ny e-mail, og klik derefter på Fra."
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2004 - 13:41 #10
Tja - jeg kan jo ikke selv lure det af, før jeg er på kontoret. Kom til at tænke på om det er fordi du mangler at få installeret cooperativ workgroups ?
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2004 - 14:41 #11
Sjovt nok fik jeg lige en support sag. Det er hvis man bruger Word som epost-editor så kan fra-feltet ikke ses. Gå i menuen funktioner- indstillinger - postformat - fjern mærker i det der handler om Word. lav ny mail - Vis - fra felt - sæt word på som epost-editor igen, hvis du vil have det.
Avatar billede em-ma Nybegynder
19. november 2004 - 14:45 #12
Se min kommentar fra kl. 13:12, så er prblemet løst med Word som editor.
Avatar billede mile Juniormester
19. november 2004 - 15:19 #13
Jojo - men det forklarer  jo at du ikke kunne finde den. Pyt bare det virker.