Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
17. november 2004 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg overclocke mit Sapphire radeon 9000 128mb kort

Hej jeg har lig købt underground 2
jeg har aldrig haft problemer med at mit dejlige Sapphire Radeon 9000 128md har kunne køre spillene i den opløsning som jeg nu ville have.. (bortset fra doom3)
Men det kan kun køre NFS underground 2 i 1024*7XX og med mellem details. så er kommer spørgsmålet kan jeg Clocke det?
Evt. har det jo kun AGP*4 om man kan clocke det til AGP*8?
eller om man i det hele taget kan gøre det hurtigere...=?
håber nogen kan hjælpe mig ?
har også hørt man kan lave biosupdate på kortet men har ingen anelse om hvordan det skal gøres...?

På forhånd tak .. Vognmanden!
Undskyld hvis d et hele står lidt rodet .. og stavefejl ... er nød til at skrive det hurtigt da jeg skal på arbejde :-D
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 13:55 #1
Du kan hente ATITOOL på nettet og clocke det mendet er ikke meget man for ud af det.. og chancen for det brænder af er stor hvos man giver det lidt for meget...

men det ken hentes her::

http://www.overclocking.dk/download.asp?mode=show&id=326

I venstre top er downloaded.. kunne næsten ikke finde det selv hehe
Avatar billede che0ps Nybegynder
17. november 2004 - 14:24 #2
du skal passe på med og clocke såndan et gammelt kort.. og nej du kan ik clocke det op til X8 det er noet med hva dit mb har det er ik noet man kan sætte op over det som det er som standard :D
og hvis du skal clocke så vær opmærksom på hvor varmt det er og om der kommer pixel fejl, for hvis de kommer så skal du skrue det ned igen for at undgå at brænde noet af, og hvis du endelig skal lege med det så skulle du næsten også have ny køler på det fordi de standard kølrer er sku ik noet og råbe hura for..
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 14:28 #3
ATI tool tester efter pixel fejl i den cube der køre rundt og det står i bunden.. hvis du tage find max core /max mem...

hov det var jo også højre hjørne det var i...
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
17. november 2004 - 19:24 #4
Hej nu har jeg prøvet programmet... men hvor meget vil du tro den kan tage i MB`?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 20:59 #5
De kan sidde den til at max teste. ( find max memeory ) tror jeg den hedder.. så køre den til den går ned så kan du se i loggen hvad den MAX kunne klare men sit noget laver da det bliver meget varmt hvis det for for meget
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
18. november 2004 - 09:31 #6
R9000/9200/9550/9600 er låst for oc fra Ati, men det kan unlockes med atitool!

Når du har indstallere det, så skal du ind i sittings, og jeg mener det er en af de nederste menu'er, hvor du kan diable oc locken.

Derefter så kan du lade AtiTool finde max for dit gfx...
/Thomas
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
22. november 2004 - 10:23 #7
hmmm