Avatar billede lasse_32 Nybegynder
17. november 2004 - 12:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

C5 sp3

Nogen der har hørt om fejl i Debitor -rykker og -rentenota i den nye version?

Jeg har konstateret, at der ved de to udskrifter kun viser sig DebKart, mens det tidligere var både DebKart og DebPost.
Begge tabeller eksisterer på formen, hvis man går i udviklingsmenu. Men uanset hvad man gør med Lås/Skjul/Åben, så vises DebPost ikke.

Nogen der ved hvad fejlen er... og løsningen?
Avatar billede leif Seniormester
17. november 2004 - 12:52 #1
Det lyder interresant havde planer om at installere den, men det lyder til jeg afventer lidt !
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2004 - 14:16 #2
der er også fejl i projekt og finanskladder, som gør at man ikke kan bogføre på projekter (den henviser til prokartarkiv og ikke prokart) hvis man ikke har adgang til at rette i databasen).
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
17. november 2004 - 19:28 #3
Jeg har desuden konstateret ved opdateringen til sp3, at den ikke tæller faktura nr. rigtigt frem. Den skriver et faktura nr. større på udskriften end det som fremgår i ordren på Debitor-Dagligt. Den tæller desuden to numre frem ved fakturering.

Jeg ved ikke helt om jeg forstår dig mc... er problemet i finans eller i projekt? Hvad er det du mener man kan rette i databasen?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2004 - 21:57 #4
felterne projekt (og nummer) er tilknyttet et andet kartotek til brug for validering af indtastning. Samtidig gør det at man kan slå op og hente værdier til feltet. Listbilledet til opslag er ganske vist det rigtige - men der bliver valideret på om værdien findes i prokartarkiv - ikke i prokart. Det rettes ganske let på feltet i databasen. problemet er både i finanskladder og projektkladder.
Avatar billede dma Nybegynder
17. november 2004 - 21:59 #5
Jeg er ikke helt med på dit problem, mrcregn. Jeg kan fint bogføre på projekter fra Projektkladde og tilsvarende ved bogføring fra finanskladde. Er du sikker på¨det ikke er en opdatering der er gået noget galt i? En ren C5 Sp3 er i hvert fald ok på dette område.

Tilsvarende med dit fakturaproblem lasse_32. Jeg har lige lavet en fakture i Deb/Dagl. Den udskriver rigtig, tæller rigtigt frem og bruger korrekt bilagsnummer i bogføringen....!
Avatar billede dma Nybegynder
17. november 2004 - 22:05 #6
Hvad mener du forresten med "..end det [fakturanummer]som fremgår på ordren i Debitor-Dagligt..."? For det første kan jeg ikke se på min skærm, for det andet tildeles fakturanummer først i det øjeblik faktureringen opdateres (aht. fler-bruger situationen), så det hænger ikke helt sammen!

Mht. dit oprindelig spørgsmål, så er jeg ikke helt med. Hvor kan du ikke se afgrænsningen: på rapporten eller på kørslen? Hvad skal du bruge det til? Har du prøvet at nulstille brugerrettelser med CTRL+F9? Er det en original rapport/søgning eller er den brugertilpasset (overført fra en tidligere version)???
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2004 - 22:19 #7
Det er godt nok en opdatering - men da deres koder ikke giver adgang til databaserettelser har jeg ikke spekuleret nærmere over det. Jeg prøver lige på en "frisk" og vender tilbage.
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
17. november 2004 - 23:51 #8
Hej dma, du har ret ved en ren installation. Det har jeg også observeret.
Men ved en opdatering af eksisterende install. har jeg problemet.

Til dit andet bud. Du har helt ret... før stod der altid FAK1 i toppen, men nu står der et faktura nummer, så snart du har valgt debitoren.

Kan ikke ses på rapporten. Før kunne du afgrænse på DebKart og DebPost el. DebJournal. Nu kan du kun afgrænse på DebKart. Det bruges jo f.eks. til at vælge om du vil køre rykkerkode 1, 2, 3 eller hvad. Det hjælper ikke med CTRL F9. Det er den oprindelige report fra standarden som har problemet. Jeg ved ikke om MS har haft en plan med at ændre det... men jeg kan ikke lige se, hvad det skulle være.
Avatar billede leif Seniormester
17. november 2004 - 23:57 #9
lasse_32 -> Du tager sikkert fejl af Ordrenr. og Fakturanr., på en ordre får den et Ordrenr., når den så faktureres får den et Fakturanr. koblet på !
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
18. november 2004 - 07:37 #10
Det er ikke fakturering i ordre modulet jeg snakker om.
Det er på Dagligt/Debitor.
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
18. november 2004 - 10:53 #11
Har nu løsningen på problemet med nummer.
Som noget nyt i Dagligt-Debitor arbejdes der med ordrenummer i toppen af skærmen, i stedet for bare FAK1 hele tiden. Når man opgraderer sætter den bilagsserien på dette felt pr. default til fakturaserien. Derfor snupper den så to numre hver gang :-). Løsningen er at ændre parameteren manuelt under tilpasning, så ordreserien bruges til ordrenummeret i stedet.
Det andet problem med rykker og rentenota arbejder MS nu på et svar til.
Avatar billede dma Nybegynder
18. november 2004 - 15:02 #12
Vedr. fakturanummer i Deb/Daglig:
Leif har altså ret - det ER ordrenummeret. Det kan du også få bekræftet ved at gå ned under Finans/Tilpasning/Bilagsserier og se hvad næste ordrenummer er.
Det er egentlig en dejlig ting, for hvis en PC bryder ned uden at man har fået afsluttet C5 ordentligt, kunne der hænge en gl. ordre med FAK1, FAK2 osv, hvor nummeret var det session nummer som brugeren fik tildelt ved programstart. Så kunne ordren (med linier) pludselig dukke op på en anden bruger og skabe en masse forvirring.
Avatar billede dma Nybegynder
18. november 2004 - 15:08 #13
UPS, havde misset dit svar kl. 10:53...!
Avatar billede dma Nybegynder
18. november 2004 - 15:13 #14
Mht. rykkerbrev og rentenota - det er rigtig nok at det er rettet. Den starter faktisk med en søgning (DebRykker.QTX/DebRente.QTX) som kalder rapporten, så her er der da et MS problem...
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
20. november 2004 - 09:31 #15
Nu hvor vi er i gang med SP3 - er der nogen der har testet den nye dokumentstyring?

Når jeg opbygger DOT skabeloner har jeg problemer med at C5 ikke kan finde bestemte felter (bogmærker) i DOT skabelonen og melder det som fejl. Felter eksisterer, har det rigtige navn osv.

Er der noget jeg har misset?

ps. jeg har valgt at benytte vores bestående skabeloner og indsætte de respektive felter i dem. Havde jeg valgt at benytte en af C5's skabeloner, havde det nok virket - men hvor er problemet?
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
21. november 2004 - 12:33 #16
Jeg ved det ikke tommypedersen... har ikke tjekket.
Skal nok sige til, hvis/når jeg får kigget nærmere på det.
Avatar billede vonfreihoff Nybegynder
22. november 2004 - 16:21 #17
At oprette et worddokument virker fint, både som enkelt brev og som brevfletning.
At udskrive til word og excel hvor de er oprettet som printere kører også

men : sætter man Funktionen OrdFaktura til aktionen Ordre_FakturaWord, laver den fint noget i Word, ordrehoved/fod er rigtige men bodyfelterne kommer ikke med...

Er der nogle der har prøvet. Det er en engelsk office, men det burde være lige fedt, eller hva?