Avatar billede foxhound Nybegynder
17. november 2004 - 10:47 Der er 3 kommentarer

Remote Desktop til win 2003 via VPN

Hej!

Her er sagen så:

Har en VPN etableret mellem 2 firewalls. Kører fint! Kan fra begge sider etablere forbindelse til det modsatte netværk, f.eks ved at browse en server vha. \\ip adresse. Så der er ingen problemer!

Men... På det ene net har jeg en Win2003 server med Terminal server Remote Administration installeret, og når jeg forsøger at etablere en Remote Desktop forbindelse til den fejler den - kommer med en generel netværks fejl. Kan endvidere se i Terminal Monitoren på serveren, at jeg bliver connected med efter ca. 10 sek dør forbindelsen så igen.
  Mere mystisk bliver det så af, at jeg fra Win 2003 serveren godt kan lave en Remote Desktop forbindelse den anden vej!

Jeg er administrator på begge firewalls - og der er ingen fejl mht. VPN forbindelserne. Kan se at alle forbindelser komme fint ind og bliver godkendt.

Nogen ideer? Er klar på (næsten) hvad som helst. :)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. november 2004 - 15:18 #1
Har du aktiveret Remote Desktop på din 2003 Server
Avatar billede foxhound Nybegynder
17. november 2004 - 19:57 #2
:) Jow jow.. Fra LAN'et hvor Win2003 serveren står - kan man sagtens køre RDC til Win2003 serveren.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. november 2004 - 20:14 #3
Hvis ikke der er en firewall der driller, lyder det som en programfejl.

Hvis du laver en "netstat /a" i cmd, på den server du ikke kan connecte til. Kan du så se om den lytter på port 3389

Ellers er jeg blank, det plejer aldrig være terminal-servicen der driller i en 2003