Avatar billede daddy_35 Nybegynder
17. november 2004 - 09:17 Der er 6 kommentarer

manglende afsenderinfo

Hej Experter

Her er (efter min mening) en hård nyser,som vores EDB supporter selv bøvler med!"!!!!
Måske kan i???
Jeg har fået ny putter med XP og Officepakke med outlook 2003
Problemet er når jeg sender emails ud af huset mangler min emailsignatur så vores hostede exchanceserver(TDC)sender lige i hovede på mig igen.Der kan jeg se at den er blank i afsenderfeltet.
MEEEN når jeg sender internt i huset er der ingen problemer!!
der står den korekte afsender(migselv)i emailen

Hvad i hulen kan der være galt????

mvh
Johnny
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. november 2004 - 09:30 #1
For lige at forstå dig korrekt:

Din outlook sender via jeres exchange server (dvs. vha. Outlooks Exchange connector).

Den signatur der mangler, er det en digital signatur eller en "Med venlig hilsen" signatur?

Hvilken fejl besked får du i mailen, der kommer retur? Kan du poste den?
Avatar billede daddy_35 Nybegynder
17. november 2004 - 09:43 #2
Nej det er oppe i afsender feltet.Det er blankt fra mig.Så emailen faktisk er anonym.Men kun ved email ud af huset??
Ja jeg er osse forviret
Johnny
Avatar billede daddy_35 Nybegynder
17. november 2004 - 09:56 #3
Avatar billede daddy_35 Nybegynder
17. november 2004 - 10:12 #4
jeg får en fejlbesked om at den ikke kan levere til adressen.men kun ved externe emails
ps netværket virker og jeg kan godt modtage email,men ikke sende
Avatar billede leif Seniormester
17. november 2004 - 10:15 #5
Lyder som en fejl i Exchange serveren ! At der på din konto mangler et eller andet ! Nu er jeg ikke selv Exchange mand, men jeg ved fra Notes at der kan sættes en afsender adresse, når mailen afsendes til Internettet !
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. november 2004 - 11:31 #6
Hmm... Afsender adressen er den default SMTP adresse, der er oprettet på brugeren. Hvis den er blank, bør han heller ikke kunne modtage...

Jeg ville nok isolere problemet: Test først på en anden arb. station. Hvis problemet forsvinder er det Outlook (hvilket ikke burde være muligt). Hvis problemet som forventet flytter med, så er det Exchange konfigurationen, og i så fald skal du ringe til jeres hosting firma.