Avatar billede manhunter Nybegynder
17. november 2004 - 09:01 Der er 4 kommentarer

Mit Abit KV8-MAX3 driller MEGET

Heysa, en RET lang historie :) Så gør den lige kort, jeg har modtaget et Abit KV8-MAX3 og en AMD athlon 64 3200+ Newcastle CPU fra SHG, og der har været store probs, og nu har jeg fået ny CPU da de testede den anden defekt....

Problemet er stadigvæk, computeren vil ikke godt genstarte, men ikke slukke, man kan høre den ligsom slukker for HDDen men casemod og blæsere osv køre stadigvæk :\

OG hvis jeg slukker eller genstarte på nogen måde, så SKAL jeg resette CMOS før den overhovedet vil starte op igen, altså vise noget på skærmen !

Lagde mærke til den anden dag, at da jeg rørte lidt på ledningerne nede omkring bunden, og ud imod fronten der begyndte den at "tælle ram op" altså præcis den lyd ligsom når man tænder fra starten af, og så tænkte den samtidig, den gjorde det flere gange da jeg blev ved med at pille........

Det er et kæmpe problem da jeg nu har betalt omkring 500 kr EKSTRA for forsendelse og testgebyr.
BTW kan den heller ikke starte med mit Geforce 4 TI 4200 i

Kan det have noget at gøre med de ledninger som ´får den til at tælle ram på ny eller hvad det nu er den har gang i :D???

Håber sq nogen har et godt svar :P
Avatar billede john.doe Nybegynder
17. november 2004 - 12:12 #1
lyder helt klart som om nogle af de små stik/ledninger sidder forkert.
du bør tage dem alle af og start forfra ifølge bundkort manual.
Avatar billede manhunter Nybegynder
17. november 2004 - 22:09 #2
Vil prøve det John, men hvis Power switch sidder forkert kan compen vel ikke tænde ?
Men det er så spørgsmålet om nogle af de andre stik sidder forkert, og kan påvirke ?

Men det mest "sindsyge" synes jeg var da jeg bare RØRTE lidt derinde, altså skubbede lidt til nogle ledninger, begyndte den er tælle ram op........Som om at den har fået et stød igennem, ja hvad ved jeg :)

Men lyder som en god idé lige at tjekke det du siger, håber for guds skyld det er det, er snart GODT træt af lortet :D

Andre må stadigvæk gerne komme med foreslag ;)
Avatar billede manhunter Nybegynder
17. november 2004 - 22:14 #3
Tjekkede lige stikkene, de sad rigtigt jo mindre nogen af dem kan vende forkert ? Men Det er da kun til LEDsne de kan vende forkert eller ?

Synes bare det er mega mystisk at den nu ikke vil slukke (ville den før med Den defekte CPU) og den vil bare ikke starte op overhovedet efter genstart/slukning, så problemet ligger vel i noget bios tingest :\?
Avatar billede manhunter Nybegynder
19. november 2004 - 08:18 #4
slet ingen der ved noget :\