Avatar billede tobiaseld Nybegynder
16. november 2004 - 22:52 Der er 3 kommentarer

"Display memory Read/Write test failure" Hvad gør jeg?

Jeg har lavet en computer, helt fra bunden. Her er konfigurationen:
MSI MB 848P NEO-V RETAIL
INTEL CEL 2.4GHZ/533 256KB BOX
MSI VGA FX5200 128MB
RAM PC2700 512MB SIMPLE

Der er selvfølgelig mere, men alt andet er ikke tilsluttet.
Jeg får 8 korte bip, hvilket jo betyder: "Display memory Read/Write test failure".

Hvad betyder det egentlig, og hvad gør jeg?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2004 - 23:49 #1
8 short: Display memory Read/Write test failure
The motherboard cannot write to the frame buffer of your video card. Something is either wrong with the video card, with the video card memory, or the motherboard. Btw if the system continues to boot this is not unusual: this is not a stop error code.

http://www.neoseeker.com/Hardware/faqs/kb/12,13.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2004 - 23:49 #2
Tjek at grafikkortet er presset  helt  ned i soklen
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 08:45 #3
Ser om det er sat ordenligt i agp porten...  og hvis det er de tage du et bat og tage ned hvor du købte den og siger du vil have et nyt LIGE NU.. mens du svinger med dit bat....