Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 21:52 Der er 40 kommentarer

Søger hjælp til at kortslutte min gamle vaskemaskine

Har leget lidt med at kortslutte min vaskemaskine og jeg har ikke meget succes, da relæet afbryder hver gang eller der sker ingenting. Der sidder fire ledninger i stikket, brun, blå, sort og grøn/gul. Den sidste elektriker, der tilså maskinen, sagde noget om, at bytte om på to ledninger, så ville maskinen kortslutte uden at relæet slog fra.
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 21:54 #1
Hvorfor vil du kortslutte den?
Avatar billede peet-49 Novice
16. november 2004 - 21:56 #2
Det kan kun være jordledningen, han har ment, men det kan være livsfarligt, at tage den fra.
Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 21:57 #3
har haft jorden ledningen taget fra, stadig ingenting:-(
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 21:59 #4
Hvis man ændrer på tilslutningen slår relæ'et fra hvilket er godt.
Forstår ikke helt hvad du har gang i. Det er vel ikke for at der skal gå ild i den? Så en kommer via forsikringen? Det kan vi desværre ikke hjælpe med her på eksperten.
Hvis du vil have maskinen til at give stød, uden at relæ'et slår fra er vi endnu længere ude???
Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 21:59 #5
alle ledningerne bliver selfølig skruet fast igen og pakket ind i stikket, så der skulle ik være den store fare for stød.....
Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 22:00 #6
nej nej, ingen ild...
Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 22:01 #7
Konen vil ik være med til en ny vaskemaskine med mindre den gamle bryder sammen:-(
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
16. november 2004 - 22:02 #8
Jeg spørger som krogsager. Hvorfor???
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 22:03 #9
Synes du skal bruge dine evner på at overtale hende, i stedet for at lave noget der kan ende med at blive uoverskueligt.
(Hva hvis du nu HAR fået lavet et eller andet, som først viser sig når du (eller konen) starter den, eller der går ild i den når i sover???)
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 22:05 #10
uoverskueligt = katastrofalt
Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 22:06 #11
Hvis den er blevet kortsluttet kan den jo ikke starte, så jeg ser ik den store problematik omkring.
Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 22:07 #12
det*
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 22:11 #13
Helt ærligt synes jeg det er lidt langt ude, men hvis jeg skal hjælpe, foreslår jeg at du åbner stikket, klipper alle fire ledninger af, lukker stikket, henter konen og siger du bliver nødt til at ha' en ny vaskemaskine, da den gamle ikke vil starte og at du får nuprede hænder hvis du skal vaske i hånden.
Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 22:15 #14
Det har jeg også tænkt på, men da tørretumbleren også sidder på det stik, ser det lidt suspekt ud....
Avatar billede ravnemor Juniormester
16. november 2004 - 22:29 #15
Så ville jeg da synes det er mere sikkert at knuse glasset i lågen eller ødelægge sæbeskuffen. Så skal du da ikke rode med det elektriske.
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 22:44 #16
ja, eller lave en flænge i det gummi som sidder inden i maskinen, lige ved lågen (så den bliver utæt) men tror et eller andet sted at hun indser dit store problem ved den gamle vaskemaskine, hvis du blot viser hende dit spørgsmål her og de forskellige kommentare ;)
Avatar billede treypocca Nybegynder
16. november 2004 - 22:48 #17
tror ik helt hun falder for en knust rude eller sæbeskuffe og kalps forslag:-(
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 23:00 #18
trypocca:
er det dig som står for tøjvasken siden du er så ivrig efter en ny?
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 23:12 #19
får den 400 volt? eller kun 230? er det noget du ved?
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 23:14 #20
hiv den blå ledning ud bag på maskinen, klip den over hvis du synes. kortslut så det stik hvor den blå ledning sidder med det stik hvor den sorte ledning sidder, men lad både den sorte og brune ledning side i, tænd så for kontakten - knald!
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 23:23 #21
>kalp -det er rigtigt, men hvis relæ'et ikke må slå fra så må sikringerne sikkert heller ikke "springe".
>terypocca -jeg synes det lugter lidt af at du gerne vil ha den til at "brænde af", og det håber jeg ikke der er nogen der vil hjælpe dig med, og hvis du læser reglerne for Eksperten, så er det heller ikke tilladt at hjælpe til ulovligheder.
Da jeg er El-instalatør kunne jeg sagtens "fixe" det dig, men mener ikke det er forsvarligt. Læs lige en gang til midt indlæg af 22:03:21
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 23:24 #22
... "fixe" det FOR dig ... skulle der have stået :/
Avatar billede boxer Nybegynder
17. november 2004 - 01:25 #23
Jeg er sprængstofekspert - skal jeg komme og springe den i luften? Jeg kan også sagtens sprænge din kone i luften hvis hun giver for mange problemer med den der vaskemaskine :o)
Jeg kan måske også få et par rockere ud og banke livet ud af den stakkels vaskemaskine.
Avatar billede krogsager Nybegynder
17. november 2004 - 01:27 #24
Ja, det er en hård nød :-)
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 19:11 #25
Kommentar: kalp

er jo rigtig nok så et svar fra mig.
Avatar billede le_bon Nybegynder
23. november 2004 - 12:58 #26
Hehehehe....klart på min top 3 over sjoveste tråde på E!

c",)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 13:07 #27
Ja, vi venter stadig på en fortsættelse af føljeton'en :-)

Er konen gået? Er maskinen sprunget? Hvad er det bedste vaskemiddel til farvet tøj (vask i hånden)?
Avatar billede kalp Novice
23. november 2004 - 22:37 #28
Ja... fulgte du mit råd hehe
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 22:37 #29
Haha grineren tråd.. hehe... Hvorfor vasker du ikke bare nogen af konens bøgle BHér i den. Det "plager" min mor at gøre. så går den i stykker og der skal en ny til (tror vist ikke hun gør det med vilje da det koster værd gang)
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. december 2004 - 01:58 #30
venter stadi spændt. fik du en ny eller hvad skette der?
Avatar billede ravnemor Juniormester
10. december 2004 - 21:01 #31
*GGGG* måske har konen opdaget tråden og kortsluttet ham
Avatar billede treypocca Nybegynder
14. december 2004 - 00:18 #32
Vaskemaskinen ville ikke kortslutte, men kom på lossepladsen...konen blev godt tosset, da jeg prøvede at overbevise hende om, at der var gået ild i lortet. Men nu er der opstået en ny sitaution, da et problem sjældent kommer alene.

Hvad min vaskemaskinen ikke ville finde sig i, er blevet er realitet for mit gamle tv! Den har godt nok længe kommet med nogle mærkelige hisss lyde, som om noget var utæt. Og her den anden dag lød der så et højlydt smeld, så PAL- og NTSC-dioderne blinkede som et juletræ, hvorefter det gik ud kort efter.

Jeg prøvede efterfølgende at tænde det igen, men samme effekt....en hisss lyd og efterfølgende nogle højt smeld.

Jeg åbnede herefter bagcoveret for at inspicere nærmere og fandt ud af, at hisss lyden var en elektrisk spænding, som ulmede fra en grøn kompoment, så det gav et meget flot skær i mørke.

Det/de høje smeld som kom/kommer med 1-10 mins. varighed viste sig at være store knister som sprang fra denne ene komponent:-( Så nu er tv'et også på vej til lossepladsen.

Og ja, konen er pisse sur igen.....
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. december 2004 - 00:34 #33
Hej

Vil hun virkelig ikke af med gamle ting? Men der skal jo noget nyt til engang imellem.

Det med din kone minder mig lige om denne vittighed. Tjek selv evt. http://www.varmeskud.dk/vittighed/Vittighed/3.htm

pøj pøj
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:51 #34
Luk spørgsmålet:)
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 15:56 #35
treypocca du travle person:) lukke lukke:)
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 16:19 #36
treypocca er der røget en sikring? ;) mangler lidt responds hehe
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. februar 2005 - 14:20 #37
Ja, hvad sagde jeg :-/ Det var skide farligt, det han havde gang i .......
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2005 - 00:58 #38
Er der en som har en ekstra sikring så vi kan redde denne spørger?:o)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. februar 2005 - 08:16 #39
Beklager gutter :o(
Da jeg skulle sprænge hans vaskemaskine i luften kom jeg til at bruge lidt for meget sprængstof.
Avatar billede krogsager Nybegynder
28. februar 2005 - 09:41 #40
ulrikchristensen > så må du hoste op med 200 points :-)