Avatar billede biggi Nybegynder
16. november 2004 - 20:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

200 GB HDD kørt i 1 måned og pludselig Ikke formateret

ok jeg har fået mig en 200 gb maxtor harddisk på 7200 rpm.. den har kørt fint i ca. 1 måned.. men så her for nogle dage siden smuttede jeg til fødselsdag.. slukkede pc'en inden.. ingen probs der.. tændte den da jeg kom hjem ca. 3 timer senere og så siger den at disken ikke er formateret?!

nogle der kender til det prob eller evt. ved hvad man kan gøre for at rede filerne? eller om man overhovedet kan rede filerne?..
Avatar billede beorndesign Nybegynder
16. november 2004 - 20:48 #1
Lyder som om filtabellen er røget! Der findes en masse programmer, som enten kan fixe problemet eller rede dine data - kan ikke lige huske nogle navne :-(
Har du 2 harddiske i computeren, er de lidt nemmere at rede. Få maskinen op at køre på den anden harddisk, søg på nettet efter programmer, og så er det ellers bare at gå igang.
Har selv redet data på en harddisk, hvor partitioner har været slette og windows installeret på ny, på den samme disk.
Når du har redet dine data, prøv at formatere din harddisk igen, men tag ofte backup af dine data på den i en peiode efter, for at sikre dig, hvis harddisken har en defekt.
Avatar billede krogsager Nybegynder
16. november 2004 - 20:59 #2
Havde selv et tilsvarende problem for nogle uger siden, brugte Recover My Files: http://www.recovermyfiles.com/  (67.-USD)
Det virkede, måtte dog først formatere HD'en før jeg kunne komme i kontakt med den, men herefter fik jeg genskabt de fleste af filerne.
Dog er mange .jpg filer ødelagt.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 21:21 #3
hent maxblast inde fra maxtors hjemmeside der er også et par andre der inde der kan fixe den uden de store problemer.... ellers brøv en fdisk /mbr.... kan være master boot recorden der lige er gået i udu
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
17. november 2004 - 09:46 #4
Det er åbentbart et ret udbredt problem i blandt større Maxtor diske har selv oplevet det samme med en 160gb og kender en anden der prøvede det intet mindre end 6 gange på under 1 måned...
Avatar billede biggi Nybegynder
17. november 2004 - 12:37 #5
En fra min klasse og hans ven har også prøvet det.. Skidt af maxtor..
Avatar billede biggi Nybegynder
17. november 2004 - 19:57 #6
Hov.. Skidt af mig.. Glemte at sige at det ikke er primary harddisk.. Har en 60 gb seagate som primary.. Og jeg har lige scannet mit drev med GetDataBack for NTFS.. Den kan godt se alle filerne :S.. Tror windåze spiller smart :P
Avatar billede biggi Nybegynder
17. november 2004 - 19:58 #7
Og til smoelf.. Har lige hentet maxblast til windows.. Der kan man ikke restore den eller noget.. Men maxblast kan også se at der er en partition på i forvejen..
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 21:01 #8
Prøv at kør nogen af de ikke ødelæggende tools på den.. du skal ikke formatere den på noget tidspunkt.... og hvis du så stadig ikke ken se den så skal du igang med GETDataBack eller det Krog linker til.. ikke så meget andet at gøre så...
Avatar billede biggi Nybegynder
17. november 2004 - 21:55 #9
Tror den er fucked.. :|~~
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
18. november 2004 - 08:09 #10
Så er det bare igang med recorvery af den hvis der var meget du ikke ville miste (
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
18. november 2004 - 08:10 #11
OG så når du har gjordt det sender du dne ind til dem hvor du har købet den i en stor pakkasse med et grisse hovede i samtidig.. så kan det være de kan være lidt hurtige..
Avatar billede biggi Nybegynder
12. marts 2005 - 23:44 #12
pyt vær