Avatar billede zkizo Nybegynder
16. november 2004 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Starter ikke, ASUS bundkort!

Hej!

Jeg har lovet af ville samle en pc for en af mine kammerater, men når jeg har tilsluttet det hele, og starter den, så kører blæserne i ca. 2 sec, holder så 1 sec's pause, og blæder så i 3 sec, og så går den ud!

Nogen der ved hvad jeg kan have lavet fejl!?

Det er et ASUS A7V400 - MX bundkort, en Athlon 2600+, 512 DDR ram fra Kingston og et GeForce 5500 256 mb. ram..

Alt sammen købt hos MidtData. (Desværre)
Avatar billede percilidax Nybegynder
17. november 2004 - 12:55 #1
Har ikke lige svaret men prøv følgende :
Fjern alle enheder fra bundkort pånær cpu, grafikkort og ram.
Fjern alle ledninger der går til frontpanel pånær tænd/sluk ledning.
Check cpu/sokkel, cpu/køler, RAM og grafikkort sidder som det skal.
Check at cpu blæser ledning sidder i stik til "cpu fan".
Tænd/test pc'er.

Hvis dette ikke virker og du er 120% sikker på at alt sidder som det skal så prøv at teste med andet grafikkort, ram, cpu (hvis du har lidt løst hardware liggende) - hvis du har nogle af disse dele så skift en del ud af gangen og test.

Prøv evt. at lave "Clear" af CMOS (jumper på bundkort - se manual)
Hvis du stadig ikke har set noget liv. Så må en eller flere dele være brændt af.

God arbejdslyst ;-)
og håber du finder fejlen!!!!!!
Avatar billede zkizo Nybegynder
17. november 2004 - 16:32 #2
Hej.. Vil prøve at kigge det igennem, men problemer er de ledninger fra "Power-knappen" til bundkortet..!
Avatar billede percilidax Nybegynder
17. november 2004 - 17:01 #3
På bundkort skal alle DSW "pinde" være sat til OFF (dip wed siden af floppy stik)!!.
Hvis du ser på bundkort og har "System panel connectors" nederst til højre vil
Power ON/OFF sidde på pind 4-5 på nederste række talt fra HØJRE af. På kabel står der typisk POWER eller PWR.
Avatar billede zkizo Nybegynder
17. november 2004 - 18:10 #4
Det står de (desværre?) til.. Kan det være fordi CPU'en ikek kan køre med en FSB på 100 Mhz? Kunne godt forestille mig den skulle være på 133?
Avatar billede percilidax Nybegynder
17. november 2004 - 18:19 #5
Når ikke ændre ved DSW dips så er det BIOS der sætter FSB automatisk mv.
Avatar billede percilidax Nybegynder
17. november 2004 - 18:26 #6
En ting mere.  Sæt lige den interne højtaler til for at høre om der kommer lyd ved opstart. Så kan man nemmelig prøve at fjerne f.eks. skærmkort og så tænde for comp. Hvis alt er ok vil bundkortet bippe i højtaleren for at indikere at f.eks. RAM og/eller grafikkort ikke er isat i computeren.
Avatar billede zkizo Nybegynder
26. februar 2005 - 19:31 #7
Problemet blev løst af MidtData, ellers tak for hjælpen!