Avatar billede goofy-15 Nybegynder
16. november 2004 - 18:55 Der er 2 kommentarer

Trådløs langsom, kabel hurtig

Mit problem er at min router, som er en Prestige 650HW-31... Den kører med omkring 40kb/s, men hvis jeg sætter den til kabel udgangen, så kører den med 218kb/s.... og der er højst 10 meter fra min com til routeren....
j har en 2048/128 forbindelse hos cybercity.... jeg har prøvet at ringe derind... forbindelsen er god nok.....
Hvad kan der være galt???
hilsen Nick HjarsØ
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2004 - 19:53 #1
Der er masser af muligheder:

Ofte er trådløse netkort ikke ret gode, enten er der udsving inden for den enkelte produktion eller også passer kort og accesspoint dårligt sammen. Prøv at låne andre typer kort som sammenligning.

Trådløse netværk er relativt følsomme over for elektronisk støj, især hvis den støj rammer den forkerte freqvens. Alt elektrosnik udstyr støjer, især mobil telefoner, microbølgeovne og den slags. Hvis du f.eks. bor i nærheden af en mobilmast, kan det forstyrre dit trådløse net.

Metal reflektere, også den metal der nogle gange bruges som isolering og dampspær. Hvis f.eks. dit accesspoint står dårligt i forhold til noget reflekterende metal, vil det også kunne forstyrre meget. Prøv at flytte rundt på dit accesspoint og evt. antenner.

I det hele taget drejer det sig om at ændre forholdene for at se hvad der virker.
Avatar billede misterx Nybegynder
07. marts 2005 - 13:08 #2
Hej
Jeg har nøjagtig samme problem, men min software siget at forbildelsen er helt i top - men internettet går ekstremt langsomt - faktisk så langsomt at det er ubrugeligt... så der må være nogle indstillinger der skal rettes så svaret kan ikke kun være "støj"