Avatar billede th-thomsen Nybegynder
16. november 2004 - 18:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Web klient til freeBSD

Hej jeg er på jagt efter, en web klient. Jeg har lige installeret FreeBSD over VMware .. og jeg kan sagtens komme på ftp og ssh og det hele .. og pinge ud .. jeg mangler bare en web klient på højde men lynx og sådan nogen .. er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan hente den. ? eller sige hvilken kommando jeg skal skrive, så ville jeg være glad.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 18:56 #1
Kan du ikke bare hente og bruge lynx ?

Hvis der ikke er en binary version, så kan du vel hente source coden og compile
selv.
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
16. november 2004 - 18:58 #2
jamen hvor henter jeg den.. jeg har aldrig hentet den før.. hvilken ftp er det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 19:00 #3
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
16. november 2004 - 19:11 #4
jamen .. det er jo ikke fra en ftp.. ved du ikke nok hvordan man henter det ?.. alle de ftp steder jeg finder .. de har ikke det rigtige.. og jeg skal jo ikke bruge windows til at hente det med.. jeg skal bruge freebsd
Avatar billede signout Nybegynder
16. november 2004 - 19:20 #5
pkg_add -vr lynx

eller

cd /usr/ports/www/lynx
make install clean
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
16. november 2004 - 19:35 #6
okay.. nu har jeg lige et sidste spørgsmål.. hvor dan ihelvede aktivere jeg programmet.. altså jeg har installeret.. og jeg kan sagtens fyrre denne kommando af:

man lynx

men når jeg skriver

Lynx i kommando prompten får jeg dette svar:

lynx:command not fount

hvordan kan det være
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 19:37 #7
lynx er vel ikke i PATH.

find / -name lynx

må fortælle dig hvor den ligger
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
16. november 2004 - 19:44 #8
hehe.. jeg genstartede bare .. og nu køre det som smurt .. tak for hjælpen ;>
Avatar billede signout Nybegynder
16. november 2004 - 20:28 #9
Det er din shell der laver en liste over de filer du kan køre.

Hvis du logger ud og logger ind igen eller skriver 'rehash' efter du har fjernet eller tilføjet programmer vil den lave listen igen