Avatar billede switchblade Nybegynder
16. november 2004 - 16:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Seagate installation, finder ikke drev.

Hej alle.

Jeg har lige formateret min primary HDD, og installeret Windoze 98 SE.

Nu har jeg så endnu et seagate 120 GB drev, med alle mine personlige filer, og alt muligt.
Jeg har sat det op i BIOS og der ser det fint ud, men Win. finder ikke drevet, jeg har prøvet at køre 'Tilføj ny Hardware' men der finder den ikke drevet, jeg har installeret Seagate disc wizard, men den vil formatere drevet og det er jeg ikke så vild med, for jeg har blandt andet min krypterings nøgle til netbank på drevet(!) og den ville jeg jo meget gerne beholde.
Jeg står på fuldstændig bar bund lige nu, så lidt hjælp ville være rart.

Venter med længlse.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2004 - 16:23 #1
Er partitionen på seagate'en FAT32?
Avatar billede switchblade Nybegynder
16. november 2004 - 17:02 #2
æææh, nej det er NFTS.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2004 - 17:15 #3
Så kan du ikke læse den i windows 98!
Avatar billede switchblade Nybegynder
16. november 2004 - 17:21 #4
Okay, jamen hvad gør jeg så?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2004 - 17:23 #5
Du er nød til at finde en 2000 eller XP maskine og sætte den i, og så hive dine data ud!
Avatar billede switchblade Nybegynder
16. november 2004 - 17:24 #6
okay tak, så er det vel tilbage til tegnebordet.
Avatar billede switchblade Nybegynder
16. november 2004 - 17:25 #7
hvis du lige kaster et kort svar, så skal du nok få point.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2004 - 17:26 #8
Takker