Avatar billede westegn Nybegynder
16. november 2004 - 15:27 Der er 2 løsninger

Problemer med Animationer i knapper!

Jeg sidder og roder rundt med oprettelse af nogle knapper. Tanken er at der ved klik på knappen skal "tegnes" en krusedulle over knappen på brugerens skærm før siden hopper videre til næste side.

Sådan har jeg gjort:
Oprettet et graphic symbol med teksten på knappen.
Oprettet en knap hvor det grafiske symbol med teksten er indført.

Derudover har jeg lavet et movieclip med krusedullen der udvikler sig over 10frames (og lagt en "stop" action i sidste frame laget ovenover). Dette movieclip har jeg lagt ind i knappens "Down" keyframe. Ydermere har jeg lavet et hitområde med rød firkant i knappens "hit" keyframe.

Endelig har jeg lagt knappen ind i stagen på min hovedfilm og sat knappens action til on(release) gotoandPlay ("næsteside").

Problemet er at når jeg ser filmen i test movie (med enabled simple buttons) når man ikke at se krusedullens videoklip inden skærmbillede skifter til den næste sides. Man kan kun se krusedulleklippet i fuldlængde hvis man holder museknappen nede over knappen.'

Hvad gør jeg galt eller er movieclips ikke vejen frem i knapper??

ps. skær gerne ud i pap, da jeg er flashrookie!
Avatar billede mex Nybegynder
21. november 2004 - 13:55 #1
Jeg tror ikke du skal lave en animation i 'down' sektionen. Så skulle du heller lave en i 'Over'. Lav krussedullen i 'over', det gør det meget nemmere!

Man kan måske godt få knappen til at vente med at gå videre, men det er noget for de øvede, hvis det overhovedet kan lade sig gøre!

/mex
Avatar billede mex Nybegynder
21. november 2004 - 13:59 #2
Hehe, eller kunne du lave en scene før 'næsteside' som en mellem side hvorpå krussedullen er?
Altså:            (scene: med knap)  |  (scene: med Krusdull)  |  (scene: 'næsteside')
                      KNAP                    @                        tekst

Det er mit bud. Du kan måske kopiere den første scenes indhold over i mellemscenen så det hele ikke lige pludselig forsvinder.

/mex