Avatar billede retrixz Nybegynder
15. november 2004 - 21:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows kan ikke finde Harddisk

Hej, jeg har et problem. Jeg har en harddisk som windows ikke vil finde. Jeg har en harddisk i forvejen, som er splittet op i 2. Men når jeg køre windows vil den simpelthen ikke finde den. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg har prøvet at sætte den der jumper på alle 4 steder, men hvilken en der er det rigtige ved jeg heller ikke - www.dahl.frac.dk/help.txt. Hjælp :) Plz. Har kun 400mb tilbbage på min harddisk.

Det er en  Maxtor HD på 56 GB
Jeg har windows xp prof.

Mvh Peter.
Avatar billede petan Nybegynder
15. november 2004 - 21:46 #1
Har selv haft samme problem med en Maxtor. Har den været brugt før, eller er den helt ny?
Avatar billede peet-49 Novice
15. november 2004 - 21:52 #2
Højreklik på denne computer-administration-diskhåndtering.
Avatar billede retrixz Nybegynder
15. november 2004 - 21:55 #3
Den er brugt.. Der inde har jeg været, men hvad skal jeg gøre der?
Avatar billede petan Nybegynder
15. november 2004 - 23:36 #4
Jeg løste problemet ved at indsætte den diskette eller cd-rom som fulgte med harddisken, hvorefter jeg bootede op. Derefter formaterede jeg harddisken med det medfølgende software, og så var problemet løst.
Avatar billede retrixz Nybegynder
16. november 2004 - 10:41 #5
Problemet er at dn er brugt, og jeg ikke har nogen cd. Er der evt et sted man kan hente softwaret?
Avatar billede peet-49 Novice
16. november 2004 - 11:03 #6
I diskhåndtering kan du oprette partition-formatere osv. Højreklok på det drev, du vil håndtere.
Avatar billede retrixz Nybegynder
16. november 2004 - 11:34 #7
Per tak for din hjælp. Men kan du prøve at uddybe hvad jeg gør ved partin-format.

mvh peter
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 17:48 #8
Gå ind på maxtors hjemme side og hent deres HDD tool og så kan de nglare det for dig..

Her kan du finde dem alle sammen...
http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/olh_adp.php?p_faqid=508
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 17:49 #9
Den klare det for dig even :)
Avatar billede retrixz Nybegynder
16. november 2004 - 21:58 #10
_smoelf_ mange tak for dit løsning. Men der står at det kun virker hvis windows finder drevet. Og det gør mit windows ikke. Jeg aner ikke hvorfor. Hvad kan jeg gøre? Jeg har stadig ikke fået nogen løsning der har virkert, men jeg takker stadig alle for deres venlighed.

Og jeg har også prøvet din løsning _smoelf_ Det kunne jo være :)

Mvh Peter
Avatar billede c-r Nybegynder
19. november 2004 - 16:20 #11
Du skal bruge Maxblast fra Maxtors hjemmeside: Download MaxBlast 3 Bootable CD .ISO Image File og brænd den ud på en CD.
Ret BIOS til at starte op fra CD og start computer med Maxblast i CD-Rom drevet. Maxblast programmet starter op og du vil kunne configurere det Maxtordrev du ellers ikke kunne se.
Husk at rette BIOS indstillingen tilbage til opstart på HDen.

Eller er jeg helt galt på den ?
Avatar billede petan Nybegynder
19. november 2004 - 16:54 #12
c-r-> jeg tror du har ret. Det var på denne måde jeg løse problemet, og som jeg skrev 15.11.04 i denne tråd.(Maxblast fulgte med på diskette og cd-rom da jeg købte min Maxtor harddisk´)
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
21. november 2004 - 19:33 #13
Man skal jo lige tage den rigtige )
Avatar billede petan Nybegynder
02. januar 2005 - 19:21 #14
måske er det på tide at lukke dette spm.