Avatar billede milvos Nybegynder
14. november 2004 - 23:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simpel kliktæller søges

Jeg søger en simpel klik tæller, en der kan tælle hvor mange gange der klikkes på et link (billede). Linket er koblet til et billed. Gerne med Access database.
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 23:46 #1
lav et felt som hedder "hits" i din database..

og smid det her ind på den side dit billede bliver vist

<%
dim mode,  id
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("database.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

    id = Request("rid")
    sp = Request("sp")

myconn.Execute("Update TABEL SET hits =hits+1 where id="&id)

%>
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 23:47 #2
det kræver at dit billede har et ID i din tabel selvfølgelig
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 23:47 #3
for at se hvor mange gange et billede er blevet set skal du smide dette ind der hvor du vil have det frem

<% = rs("hits") %>
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 23:52 #4
hvis du er interesseret i noget uden en db kan du kigge her

http://www.codeave.com/asp/code.asp?u_log=8

Ligger lige et svar til det øverste
Avatar billede milvos Nybegynder
15. november 2004 - 23:17 #5
Er det ikke muligt at lave noget på et alm. billede ? Mine billeder ligger ikke i nogen tabeller i min database. Det jeg konkret gerne vil have er, at jeg kan tælle hvormange gange mine besøgende klikker på en popup reklame på mit site, eller om de bare lukker viduet. Mit site hedder Http://www.gisforum.dk , popup er Foot-click, så kan du se hvad jeg mener. Jeg har en affiliate aftale med producenten, men han kan ikke se at der klikkes på popup banneret. Derfor vil jeg gerne selv kunne følge med i hvormange der klikker nogen. Håber der findes en løsning
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 18:26 #6
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:41 #7
Husk  at lukke spørgsmålet her