Avatar billede pusling Nybegynder
14. november 2004 - 22:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

min bærbar kan ikke boote

Jeg har formateret min bærbar og vil nu gerne boote fra min xp cd. Men den booter ikke. Jeg har ingen floppy disk og den prøver hvis jeg sætter net stik til at finde DHCP et eller andet. Noget i retning realtek 8139 boot agent. Jeg har prøvet alt og det funker stadig ikke. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre
Avatar billede bredker Nybegynder
14. november 2004 - 22:26 #1
har du været i bios og sætte den til at boote fra cd
husk at trykke på en tast når den beder om det
Avatar billede pusling Nybegynder
14. november 2004 - 22:32 #2
ja den booter kun fra CD rom og kommer slet ikke frem med CD -starter nu som den plejer
Avatar billede bredker Nybegynder
14. november 2004 - 22:34 #3
det er vel ikke en kopi , der ses det tit
Avatar billede bredker Nybegynder
14. november 2004 - 22:36 #4
hvis du prøver at boote fra netværk skal du bruge en bootdisk til netværk , men det kan du ikke uden diskettedrev
Avatar billede pusling Nybegynder
14. november 2004 - 22:39 #5
nej det er ikke en kopi. Men den har været til reperation et par gange og den bios der er installeret gør at datoen hele tiden går til 1999. Den har været brugt i arbejdsmæssigt sammenhæng og derfor sikkert blevet installeret via netværk. Hvor finder jeg en bootdisk til netværk?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. november 2004 - 22:43 #6
Avatar billede pusling Nybegynder
14. november 2004 - 22:57 #7
Er det den eneste måde man kan gøre det på
Avatar billede bredker Nybegynder
14. november 2004 - 23:14 #8
Avatar billede pusling Nybegynder
15. november 2004 - 01:05 #9
Jeg har en fornemmelse at mit CD slet ikke bliver læst hvad gør man så?
Avatar billede bredker Nybegynder
15. november 2004 - 05:40 #10
prøv lige at rense den , og se om den er meget ridset
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. november 2004 - 10:27 #11
Prøv med enhver anden BOOTABLE CD - hvis du lige ka' låne...
Bare for at dele problemet på midten...
Avatar billede hcma Novice
15. november 2004 - 15:42 #12
kan det være et datoproblem    se: 14/11-2004 22:39:38
Avatar billede zenze Nybegynder
16. november 2004 - 21:47 #13
En flad knapcelle - eller med andre ord et fladt CMOS batteri. Læs manualen og find frem til hvor det lille batteri sidder og skift det. Hvis det er genopladeligt som det er i nogle bærbare, så oplad den bærbare i 12-15 timer, så skulle du kunne køre vider efter at have sat klokken i BIOS.
Avatar billede pusling Nybegynder
27. december 2004 - 17:16 #14
computer smidt ud