Avatar billede kasperbc Nybegynder
14. november 2004 - 19:46 Der er 3 kommentarer

Hjælp med tagwall

Hej hvad er der galt her ?

min db kode:

CREATE TABLE `tagwalls` (
  `id_nr` tinyint(4) NOT NULL auto_increment,
  `navn` varchar(30) NOT NULL default '',
  `email` varchar(255) default '',
  `hp` varchar(255) default '',
  `tekst` varchar(255) NOT NULL default '',
  `dato` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  PRIMARY KEY  (`id_nr`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=33 ;

Min kode:

<?php
include"db.php";
?>

<b>Tagwall</b>
<hr size="1" color="#000000">

<table width="500">
<tr>
<td>
<script language="javascript">
<!--
function check_form() {
if (document.submit.navn.value=="") {
    alert("Udfyld navn");
    return false;
} else if (document.submit.email.value=="") {
    alert("Udfyld din email");
    return false;
} else if (document.submit.tekst.value=="") {
    alert("Du mangler at skrive en besked");
    return false;
}

return true; }
function isInteger(streng) { var isOK = true;
if (streng.length==0) isOK = false; for (var i=0;i<streng.length;i++) {
if ((streng.charAt(i) < "0") || (streng.charAt(i) > "9")) isOK = false; } return (!isOK); }
//-->
</script>
<form method="post" action="<? $PHP_SELF ?>">
<b>Navn:</b></td><td><input type="text" name="navn" value="<?=$_COOKIE[$cookie["navn"] . "navn"];?>" size="20">
</td></tr>
<tr>
<td>
<b>Email:</b></td><td><input type="text" name="email" value="<?=$_COOKIE[$cookie["navn"] . "email"];?>" size="20">
</td></tr>
<tr>
<td>
<b>Hjemmeside:</b></td><td><input type="text" name="hp" value="<?=$_COOKIE[$cookie["navn"] . "hp"];?>" size="20">
</td></tr>
<tr>
<td>
<b>Besked:</b></td><td><textarea cols="20" rows="10" name="tekst"></textarea>
</td></tr>
<tr>
<td><input type="submit" value="Skriv besked" name="submit">
</td></tr>
<tr><td><br></td></tr>

<?php

if ($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST")
    {
        mysql_query("INSERT INTO tagwall (dato, navn, email, hp, tekst)
        values(
        '".date("Y-m-j H:i:s")."',
        '".$_POST["navn"]."',
        '".$_POST["email"]."',
        '".$_POST["hp"]."',
        '".$_POST["tekst"]."',)") or die (mysql_error());

        setcookie($cookie["navn"] . "navn", $_POST["navn"], time()+$cookie["time"], $cookie["path"], $cookie["domain"], $cookie["secure"]);
        setcookie($cookie["navn"] . "email", $_POST["email"], time()+$cookie["time"], $cookie["path"], $cookie["domain"], $cookie["secure"]);
        setcookie($cookie["navn"] . "hp", $_POST["hp"], time()+$cookie["time"], $cookie["path"], $cookie["domain"], $cookie["secure"]);

        header("Location: $_SERVER[PHP_SELF]");
    }
?>

<?php

$conn = mysql_query("SELECT * FROM tagwall ORDER BY id DESC");
while ($rs = mysql_fetch_array($conn))
{

?>

<tr>
    <td width="20%">Dato:</td>
    <td width="80%"><?=format_date("l \\d\e\\n. j F Y - H:i", $rs["dato"]);?></td>
</tr>
<tr>
    <td>Navn:</td>
    <td>
<?php if (check_email($rs["email"])) {?>
<a title="<?=htmlspecialchars($rs["email"]);?>" href="mailto:<?=htmlspecialchars($rs["email"]);?>"><?=htmlspecialchars(wraptext($rs["navn"], 30));?></a>
<?php } else {?>
<a><?=htmlspecialchars(wraptext($rs["navn"], 30));?></a>
<?php }?>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>Hjemmeside:</td>
    <td>
<?php if (hyperlinks($rs["hp"])) {?>
            <a title="<?=$rs["hp"];?>" href="<?=$url;?>" target="_blank"><?=wraptext($rs["hp"], 20);?></a>
            <?php } else {?>
            Ikke udfyldt
            <?php }?>
    </td>
</tr>

<?php } ?>
Avatar billede coderdk Praktikant
14. november 2004 - 20:40 #1
Ville hjælpe hvis du skrev hvad der var galt - Får du en fejl eller?
Avatar billede kasperbc Nybegynder
15. november 2004 - 13:19 #2
Jep men tror bare jeg koder en ny der kommer hele tiden fejl :/
Avatar billede coderdk Praktikant
18. december 2004 - 13:59 #3
Svarer du ikke selv, og lukker så? :)