Avatar billede tfswebguy Nybegynder
14. november 2004 - 19:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp.. Hvordan installerer man FreeBSD?

Hey.. Jeg har lige hentet FreeBSD CD1 fra deres FTP, brændt det, og sat en computer til at starte op på CD'en.
Den starter fint på CD'en og kommer med en menu, hvor man kan vente ti sekunder, og så fortsætter den med det valg der er default.

Men så genstarter den bare.. Nogen der kan forklare hvorfor?

Jeg har slettet alle partitioner på harddisken. Kan det være grunden?
Avatar billede Syska Mester
14. november 2004 - 19:55 #1
Nej, men hvis den bare genstarter er der helt sikkert noget i vejn enten med hardware eller den freebsd version du har hentet....

Hvad version har du hentet?
Kan du installere andre OS på den? Linux, Windows?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
14. november 2004 - 19:58 #2
Har hentet v4.8
Kan sagtens installere Win98 på den
Avatar billede Syska Mester
14. november 2004 - 20:26 #3
øhhh, 4.8 er gammel, der findes en 4.10 i 4.x serien, og for et par dage siden kom der en release 5.3 som jeg nok ville tage og prøve med, skulle være kompetibel med mere hardware
Avatar billede Syska Mester
14. november 2004 - 20:26 #4
5.3-RELEASE-i386-bootonly.iso fylder kun 21 MB, og så kan du installere resten fra nettet, det er min fortrukne måde....
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
14. november 2004 - 20:34 #5
Baah.. har den du lige skrev.. Fik v4.8 fordi jeg læste om det i går, sorry..
Men den genstarter jo bare...
Hvordan får man den til at hente ned fra nettet?
Kan det være fordi netværkskortet er et ISA? (Kunne ikke lige finde andet til den)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
14. november 2004 - 20:36 #6
har v5.3 bootonly.. v4.8 læste jeg om i går, derfor jeg skrev det.. blev lidt forvirret *
Avatar billede signout Nybegynder
14. november 2004 - 23:14 #7
Hvis det er en 5.3 du prøver med og har problemer så prøv at vælge at starte uden ACPI i den første menu hvor den tæller ned
Avatar billede Syska Mester
14. november 2004 - 23:17 #8
Det med at hente kommer helt af sig selv når du skal vælge hvor du har filerne til at ligge, der er ftp, cdrom, nsf og nogle andre
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
15. november 2004 - 02:12 #9
signout > Har prøvet alle valg. men den gør det samme hver gang. Undtagen når man vælger nummer 6 (Hvor man får den der underlige promt) men det hjælper jo ikk meget
buzzzz > Oki
Avatar billede skwat Praktikant
15. november 2004 - 16:18 #10
hvis du tror det er netkortet så pil det ud og prøv igen
Avatar billede Syska Mester
15. november 2004 - 16:57 #11
Som Skwat skriver, prøv at finde et PCI, det kan ikke tage lang tid, eller kan du købe et D-link eller ligende til 70 kr. ved din lokale hardware pusher.

Det er ikke så meget andet at gøre end at skifte lidt hardware af gangen, et eller andet er nok galt når du siger den kan installere Windows 98 helt uden problemer?
Har du testet om netkortet virker i 98? eller blev det først smidt i bagefter??

// ouT
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
15. november 2004 - 18:20 #12
Win98 virker fint med netkortet udover den ikk vil gå på nettet med det :s
Har prøvet at starte FreeBSD uden noed som helst udover grafikkortet sat i (Som er et PCI) og da ville den stadig ikk
Har hentet Debian ned, og det ville den godt installere
Så holder mig bare til det.. Smid svar :D
Avatar billede skwat Praktikant
15. november 2004 - 20:40 #13
noway, jeg skal ikke have noget af en pingvin :)
Avatar billede Syska Mester
16. november 2004 - 19:29 #14
Så længe det ikke er Redhat men Debian, så er jeg stadig mere tilfreds
Avatar billede signout Nybegynder
16. november 2004 - 20:30 #15
tfswebguy
Lav et svar selv og accepter det, så lukker du spørgsmålet korrekt
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
17. november 2004 - 06:25 #16
kiggede nærmere på compen.. det er en 486'er LOL
Men Debian virker jo, nu skal jeg bare finde ud af at bruge det :p
// LUKKET //
Avatar billede zyxep Nybegynder
01. februar 2005 - 13:31 #17
hvis du gerne vil have freebsd så læs håndbogen..

genialt manual..
Avatar billede Syska Mester
01. februar 2005 - 13:56 #18
bsd all the way