Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 14:27 Der er 17 kommentarer

hvorfor får jeg fejlmeddeling lige efter inst. af xp?

min computer kommer med nogle fejlmeddelelser nu, og jeg har kun lige installeret xp pro. jeg forstår det simpelthen ikke. den kommer også nu med den der "shutdown" meddelelse nu, og det har den aldrig før gjort.. hvordan kan det være og hvad kan jeg gøre? jeg har lige kørt hijackthis og sender derfor et kopi af min log. håber at høre fra jer
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 14:28 #1
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 14:24:20, on 14-11-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
Avatar billede bredker Nybegynder
14. november 2004 - 14:38 #2
hent SP1 først og ny log
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 14:50 #3
sp1 ? og hvor?
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 14:50 #4
iøvrigt kan jeg sige at min computer når jeg trykker på "start" knappen, så mangler "luk" knappen.. dvs at der kun er den knap der hedder "log af" <-- hvad er der galt? hjælp samt proffesionelt ekspertise søges med lygte =)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. november 2004 - 14:51 #5
Du skal starte med at sætte firewall på din internetforbindelse.
Det gør du i indstillinger | netværksforbindelse | lanforbindelse
klik egenskaber | avanceret, sæt hak i den øverste boks "beskyt computeren ..."

Herefter genstarter du og den skulle nu gerne holde op med at genstarte. Så skal du på windowsupdate og hente alle kritiske updates.
Til sidst scanner du med virusscanner for at fjerne virus'en hvis den kom ind.
Denne er udmærket: http://danborg.org/spy/mwav/mwav.exe
Sæt den op så den scanner alle filer.
(det ser nu ikke ud til at den kom ind)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 14:55 #6
kan ikke komme ind til min firewall, hvis jeg går ind i egenskaber på lanforbindelsen så kommer der ikke det faneblad der hedder advanceret, så kommer der kun generalt og godkend (der inde ved ens godkendelsescertifikater) jeg har normalt ikke haft problemer med den slags her før, men dette er godt nok mig en kæmpe gåde..
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 14:57 #7
har iøvrigt 100% cpuforbrug kan jeg se
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 15:06 #8
kan ikke hente opdateringerne der inde hos microsoft update, den fortæller mig bare at jeg har en fejl på min computer som skal rettes først før den ville hente opdateringerne.. :S vildt underligt.. jeg kan ikke engang logge på msn messenger :s
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 15:08 #9
den skriver helt præsis:"
  Windows Update har opdaget en fejl og kan ikke vise siden, der blev anmodet om. Følgende ressourcer kan muligvis hjælpe med at løse problemet:
Muligheder for selvhjælp:

Windows Update-svarcenter

Windows Update-fejlfinding

Windows Update-nyhedsgrupper
Muligheder for assisteret support:

Microsoft online-assisteret support (gratis ved Windows Update-problemer)

,,
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 15:16 #10
silence..?¿ :'(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. november 2004 - 15:26 #11
"kan ikke komme ind til min firewall, hvis jeg går ind i egenskaber på lanforbindelsen så kommer der ikke det faneblad der hedder advanceret, så kommer der kun generalt og godkend (der inde ved ens godkendelsescertifikater) jeg har normalt ikke haft problemer med den slags her før, men dette er godt nok mig en kæmpe gåde.."

Det lyder ikke for mig som om du er det rigtige sted.
Avatar billede bredker Nybegynder
14. november 2004 - 15:44 #12
hent opdateringen her , jeg har også pt problemer med win update i dag , så den er nok frosset
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 16:42 #13
har hentet både sp1 og sp2 - men kan ikke installere dem :S
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
14. november 2004 - 16:43 #14
"Tommy" - det lyder det måske ikke, men hvis det er under egenskaber i min lanforbindelse i netværksforbindelser, jo så er jeg det rigtige sted.. ellers må du jo lige komme med et tip eventuelt?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. november 2004 - 17:10 #15
Det ville jeg gerne, men det er den først jeg hører om hvor man ikke har fanebladet Avanceret. Så jeg er faktisk ikke klar over hvorfor det ikke er der.

Kan det evt være fordi at virus'en allerede har været der og har lukket lsass servicen ned ? Den er nemlig ikke i din HiJackThis log og det er den på alle Xp'ere.
Så prøv evt at genstarte og som det allerførste gå ind og sæt firewall på. Du kan sikkert nå det inden du bliver ramt igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2004 - 17:11 #16
ttakahotboy> grunden til at du ikkke kan installere dem er???
Avatar billede al-j Praktikant
15. november 2004 - 08:56 #17
Kunne det ikke være en ide med en "Repair"?Inden at du får installeret alt for meget.Evt.installerer SP1 & 2 inden at du kobler på nettet igen.