Avatar billede martintin Nybegynder
14. november 2004 - 13:23 Der er 13 kommentarer

Java mangler til nogle sider

På en maskine med XPsp1 (engelsk) og IE6 har jeg ingen problemer med min BG-netbank som bekræfter at der er Java-understøttelse på maskinen.

Men når jeg forsøger at booke bigrabiletter på www.biobooking.dk så oplyser den at min browser ikke understøtter Java og at jeg skal opdatere til en som gør det.

I Indstillinger/Advanceret kan jeg ikke finde Java.

Jeg har forsøgt at finde hjælp i andre Java-spørgsmål, men føler mig lidt låst fast i at en www.side mener jeg har Java og en anden side siger jeg ikke har ! - og at jeg kan ikke se noget i indstillinger !!!

håber på hjælp

mvh
martin
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 13:27 #1
hvis du har firewall indstalleret så prøv lige at slå den fra... og evt et eller andet imod spyware
Avatar billede martintin Nybegynder
14. november 2004 - 13:51 #2
Har zonealarm (ikke pro), og deaktivering af den hjalp ikke noget.
Har derudover kun Antivir
Avatar billede kalp Novice
14. november 2004 - 14:04 #3
har du prøvet... selv om du ikke kan finde java... inde i avanceret at sætte den tilbage til standard?
Avatar billede martintin Nybegynder
14. november 2004 - 14:06 #4
har lige prøvet (restore defaults) - det hjalp ikke
Avatar billede kalp Novice
15. november 2004 - 00:08 #5
det virker lidt mærkeligt... har du prøvet at hente java filerne og prøvet at indstallere dem? ved godt BGnetbank finder dem, men fx biobooking burde du ikke have nogen problemer med at se så!
Avatar billede martintin Nybegynder
15. november 2004 - 08:41 #6
Hvilken java vil du foreslå jeg henter ?
Her er jeg lidt usikker, for hvilken java bruger jeg allerede ? - og laver jeg kuk i det hvis jeg henter og installerer en anden end der der er i forvejen - som jeg ikke kan se ?
Avatar billede martintin Nybegynder
15. november 2004 - 17:02 #7
Det varer nogle dage inden jeg sidder ved problem-maskinen igen.
Til den tid vil jeg forsøge at hente og installere en ny java - og så vender jeg tilbage her igen.
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 09:58 #8
for at se din version af java så trykker du bare

Funktioner i din browser og på Sun Java Console...
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 09:58 #9
min er forresten

Java(TM) Plug-in: Version 1.4.2_05

og det virker... så håber du ikke har samme version.. og ellers så prøv at genindstallere det alligevel
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:40 #10
Husk  at lukke spørgsmålet her
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 15:39 #11
martintin har du stadig brug for hjælp så kan vi fortsætte
Avatar billede martintin Nybegynder
30. januar 2005 - 20:21 #12
Undskyld der går lang tid men jeg har ikke besøgt "problem-PC'en" siden jeg oprettede spørgsmålet og sidder heller ikke ved den nu.

Så det eneste jeg kan tilføje lige nu er at jeg er sikker (99,9%) på at der ikke i Funktioner er noget vedr. Sun Java Console... - for så ville jeg have set det i min søgen.

Jeg skal nok vende tilbage til spørgsmålet når jeg besøger PC'en igen. Hvis du/i mener at jeg bør lukke spørgsmålet og evt. oprette et nyt til den tid ? - fint nok så gør jeg det.
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 20:23 #13
Når du besøger pc'en

Download og udpak denne fil:
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
dobbeltklik den udpakkede fil, genstart og se om det hjalp på problemet.