Avatar billede dragonnight Nybegynder
14. november 2004 - 09:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TV/Videokort.

Hej.
Jeg har set lidt på nedenstående kort, men har lige et par spørgsmål omkring det som jeg håber at jeg kan få svar på her.

Er det muligt at sætte sit alm. videokamera til kortet og ligge sine optagelser ind på pc`en for så at brænde dem ud senere som VCD og afspille det på sin DVD Player?

Jeg er næsten klar over at man ikke får alverden for små 400kr. men er det et ok kort, eller skal man holde sig langt væk fra det?

www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=140221
Avatar billede elsner Nybegynder
14. november 2004 - 10:50 #1
ER det et digitalt videokamera du har og har det FireWire udgang? I så fald  skal du bruge en Firewire indgang i din pc istedet. Så mister man slet ikke noget kvalitet.

Men der er heller ikke noget problem i at koble et videokamera til kortets S-Video in og optage det og derefter konvertere det til VCD eller DVD.
Avatar billede dragonnight Nybegynder
14. november 2004 - 12:01 #2
Hej. Nej det er et analog, uden firewire. Ved du så om det kovertere det "på vej ind" i pc`en eller kommer det "råt" ind så det også fylder en masse plads, og først bliver konverteret bagefter?
Avatar billede elsner Nybegynder
14. november 2004 - 13:52 #3
Det kan fylde en masse. Korte kan sikkert optage fra fuld PAL opløsning på 720 x 576 og nedefter, og man kan vælge komprimeringsgraden under optagelsen.

Det afhænger meget af softwaren og man opnår det bedste resultat ved at prøve sig frem  med de mange muligheder der er.