Avatar billede knoxer Nybegynder
14. november 2004 - 01:49 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Nye ram -bip

Jeg har købt nogle nye corsair TwinX (2x512mb)
Når jeg sætter dem i kommer der lang, ca.6-8 korte - langt igen (tror jeg)
Har et MSI-7048  -MB
har prøvet at clear cmos det hjælper ikke...

kan godt boote med de 'gamle' samsung ram...
Avatar billede speedytech Nybegynder
14. november 2004 - 01:57 #1
Jeg tror at de nye ram ikke virker.
Avatar billede knoxer Nybegynder
14. november 2004 - 02:00 #2
tak for den velbegrundede hjælp!...
Andre?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. november 2004 - 03:00 #3
prøvet med kun 1 ny ram klods af gangen ?
Avatar billede halifax Nybegynder
14. november 2004 - 03:22 #4
Kan det have noget med Dual Chanell ram at gøre -og settings i bios? Indstilling for Dual Chanell. Hvor mange Samsung ram klodser har/havde du i den før?
Er det en Medion pc fra Aldi? Da det ikke er muligt at fnde noget hos MSI om MS-7048 MB, andet end det er OEM MB for Medion PC.
Avatar billede nva Praktikant
14. november 2004 - 10:16 #5
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. november 2004 - 11:23 #6
Se efter om du har sat dine ram ordentlig i.
Tag dem ud og sæt dem i igen.
En af gangen, så du prøver dem hver for sig.
Så kan du se om en af dem er defekte.

Prøv dem på en anden computer.
Hvis det samme sker her, garanteret at den ene bipper, er den defekt.
Avatar billede knoxer Nybegynder
14. november 2004 - 11:38 #7
mine Samsung ram kørte dual...
jeg har prøvet at sætte to i, (slot 1 og 3)
har prøvet med kun en - slot1 og 2
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. november 2004 - 11:41 #8
bipper de når du kun sætter en i slot 1?
Avatar billede knoxer Nybegynder
14. november 2004 - 12:13 #9
ja det virker ikke..
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. november 2004 - 12:42 #10
med begge to?
Du er da godt nok uheldig hvis begge ikke virker.
Nu bliver jeg jo helt i tvivl om de ikke skulle kunne køre alene.
Men det mener jeg nu de burde kunne.
Avatar billede knoxer Nybegynder
14. november 2004 - 12:46 #11
Det er jo usansynligt at de ikke virker.. tror det er mit MS-7048  som ikke vil æde dem..
jeg prøver i eftermiddag på en anden pc.. med et asus p4-c deluxe bundkort hvor de burde virke hvis de ikke er defekte..
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. november 2004 - 12:49 #12
det er usandsynligt at begge ikke virker ja, men en kunne nu godt være defekt.
Synes heller ikke jeg kan finde dit bundkort inde på edbpriser.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. november 2004 - 14:17 #13
Som jeg tidl. har skrevet er MS-7048 et OEM bundkort til Medion pc, iflg. Google og kan derfor ikke findes hos MSI.

Du har ikke svaret på om din er en Medion?? I så fald søg hjælp hos deres support, som er helt i top efter andres erfaring herinde.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
15. november 2004 - 11:35 #14
det er slet ikke sikkert at din Medion bundkort understøtter dine nye ram... det er jeg faktisk meget sikker på at det ikke gør.. jeg havde også en engang hvor det var en p2.4 prosesser men da bundkortet kun havde en FSB på 100Mhz var den clocket ned til en p1.8.. og solgt som det...
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
15. november 2004 - 11:39 #15
Hov og i den kunne jeg heller ikke få til at køre men andet ram da den ikke ville godkende andet ram over hovedet
Avatar billede knoxer Nybegynder
15. november 2004 - 16:09 #16
Har fixet problemet.. ellers tak for kommentarerne!
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. november 2004 - 17:30 #17
hvad var problemet så?
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
15. november 2004 - 20:39 #18
Vil gætte på en bios update! :D
Eller nyt mobo, da det ikke understøttede 512 MB klodser...
/Thomas
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. november 2004 - 21:14 #19
Må jo have været noget der ikke har været oppe her da han selv fandt svaret :)
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
15. november 2004 - 21:16 #20
En fejl 40 :D
/Thomas
Avatar billede knoxer Nybegynder
15. november 2004 - 21:52 #21
Delvis fejl 40 ja, rammene er til bundkort som fx. ASUS SK8V & SK8N dvs. AMD64-FX osv..

Jeg kan ikke bruge rammene, men har køber til dem :)
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 08:46 #22
Pfffffffff hvad skal du have for dem? jeg skal bruge nogen flere.. /Smile...
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 08:49 #23
Hvad er det for nogen?? lige nu har jeg selv Corsair TwinX DDR4000... men hvis det skulle være pc3200 gør det heller ikke noget...
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
16. november 2004 - 20:44 #24
Så det er ECC-ram du købte!
Sejt!!! :D
/Thomas
Avatar billede knoxer Nybegynder
16. november 2004 - 20:51 #25
har pt. en gut som vil gi' 2000kr for dem (hvilket jeg også købte dem for, brugt)

btw. jeg købte dem af Tom holck hvis nogen har hørt om ham :)

Han skulle efter sigende have brugt dem til flere verdensrekorder
Avatar billede knoxer Nybegynder
16. november 2004 - 20:54 #26
men _smoelf_ (eller andre) hvis du gerne ville give 2100kr. er det dine
du kan kontakte mig på msn
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
16. november 2004 - 20:55 #27
Jep, de kører DDR500+ Mhz Cas 2225 ved 4,0 Vdimm, så de er godt brugt!!!!

Jeg ville ikk købe sådan nogle ram, som er blevet voldtaget så hårdt!!!
/Thomas
Avatar billede knoxer Nybegynder
16. november 2004 - 20:59 #28
Helt sikkert ingen verdensrekorder unden de er blevet voldtaget, men de kan jo åbenbart ta' det! :))
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
16. november 2004 - 21:04 #29
Self., men hvor lang tid holder de så???

Jeg mener bare, at det er dumt at købe dem til en hverdags maskine...
/Thomas
Avatar billede knoxer Nybegynder
16. november 2004 - 21:07 #30
ja for så kunne man jo bare købe nogen "små søde blå alm. kingston" ram!
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 21:13 #31
Jeg troet du have købt dem fra nye og der var garnti på dem endnu.. ellers køber jeg nogen nye til mig selv i julegave... /smile
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. november 2004 - 21:17 #32
er der ikke livs garanti på alle ram efterhånden?
Så er der jo ikke noget problem i at købe dem brugt.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
16. november 2004 - 21:18 #33
Garanti på nogle ram som har fået 4Vdimm :S

Jeg vil mene det sætter sine spor!!!
/Thomas
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. november 2004 - 21:27 #34
Kan de vel ikke se :)
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
17. november 2004 - 14:32 #35
Måske, måske ikke...

Jeg har ikk selv prøvet :D

Kunne være man skulle spørge guru'en selv :)
/Thomas