Avatar billede steen_hansen Forsker
14. november 2004 - 00:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Master/Slave

Jeg har en CD-ROM brænder og har netop købt en DVD-brænder. Jeg sætter dem begge på den sekundære IDE (2 stk. HDD er sat på den primære. Men jeg har et problem med at sætte dem til hvv. master og slave:

På CD-ROM brænderen sad jumperen i midten, men der er ingen bogstaver, som angiver hvordan jumperen skal sættes. Og evt. dokumentation kan jeg selvfølgelig ikke finde.

På DVD-brænderen har jeg:

C S M
S L A

Jeg går ud fra, at DVD-brænderen skal være master, og CD-ROM brænderen slave. Hvordan skal det sættes op? Der er problemer uanset hvordan jeg gør, synes jeg. Eller også er jeg for træt og burde gå i seng og sove, for det burde være lige til :)
Avatar billede abh Nybegynder
14. november 2004 - 00:54 #1
det ville hjælpe hvis du kunne fortælle hvad dine drev hedder og hvilke modeller det er...
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. november 2004 - 00:56 #2
CD-ROM: Plextor 16/10/40A
DVD: LG (r/w, super-multirecorder)

Hjælper det?
Avatar billede levich Nybegynder
14. november 2004 - 00:58 #3
CS=cable select, SL=slave og MA=master. Enten CS på begge eller den ene til master og den anden til slave. Hvilken der er master er vel ligegyldigt. Læs mere her: http://www.helpwithpcs.com/upgrading/installing_cd_recorder.htm
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. november 2004 - 01:01 #4
Ok, men jeg mangler at finde ud af hvad der er hvad på Plextor. Nogen forslag?
Avatar billede levich Nybegynder
14. november 2004 - 01:04 #5
Prøv at se billedet af bagsiden af et CD-drev på mit link ovenfor. Det er standard for alle drev.
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. november 2004 - 01:16 #6
Bedste ven, tak for hjælpen :)
Avatar billede freehelp Praktikant
14. november 2004 - 10:22 #7
kanon link levich til folk der ikke kender til dette :-D

Undskyld for spam
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2004 - 07:53 #8
Du skal ikke undskylde, kan kun give dig ret :)