Avatar billede hoghog Nybegynder
13. november 2004 - 12:43 Der er 2 kommentarer

hvordan installerer jeg bash-2.05b.tgz?

Jeg har lige installeret openBSD og hentet bash-2.05b.tgz fra FTP serveren. Hvordan kan jeg pakke den ud og installere den på serveren?

Mvh
Hans
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. november 2004 - 12:58 #1
hvis det gøres lige som på linux, gør du sådan her

skriv dette:

tar -xfvz bash-2.05b.tgz (tar filen pakkes ud)
cd biblioteksnavn (du går nu ind i det bibliotek udpakningen af tar filen har skabt)
./configure (filerne klargøres til kombilering)
make (du laver de binære filer)
make install (de binære filer installeres)

Når du har untaret filerne og er gået ind i biblioteket der blev skabt, så kik efter readme filerne eller filer der hedder install, de indeholder ofte oplysninger om hvad du skal gøre
Avatar billede Syska Mester
13. november 2004 - 18:29 #2
cd /usr/ports/shells/bash2/
make install clean

mere skal der ikke til, det kræver selvfølgelig at du har hentet ports træet