Avatar billede djmaster Nybegynder
12. november 2004 - 18:30 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Sikkerhed hos unibet.com

For kort tid siden blev jeg kunde hos unibet og er nu blevet lidt bekymret for sikkerheden. Når jeg klikker på indbetaling så er mit dankort (kort nr) allerede vist, men 6 tal er ikke altså hvis mit kort nr. er 4345 3242 2345 4332 så viser unibet 4345 32** **** 4332.

Er det mig der er paranoid eller hva?

Godt nok skal man også oplyse sikkerhedskoden som står på kortet men jeg har besøgt sider hvor kort-nummeret var nok til at betale med.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. november 2004 - 18:34 #1
Sikkerheden hos de store betting firmaer er generelt god. Det er den nødt til at være, ellers er de ude af gamelt hurtigere end da de kom ind. Jeg vil tro at det derer forud udfyld stammer fra en cookie på din egen maskine og ikke fra firmaets hjemmeside
Avatar billede djmaster Nybegynder
12. november 2004 - 18:39 #2
Du har nok ret, jeg lader lige spørgsmålet stå åbent til andre kommentarer nogle timer endnu. Det kunne jo være andre havde et andet syn på deres sikkerhed
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. november 2004 - 18:44 #3
bettingfirmaernes største problem er faktisk afpresning. Det er relativt enkelt at lave et dos angreb mod dem og prøv at forestille dig hvor mange penge et betting firma midster, hvis man lægger deres webserver ned i den sidste time før en kamp slutter. Vi taler om milliarder for de store af slagsen.
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
12. november 2004 - 18:47 #4
djmaster <---
Du kan være ganske rolig, mange af de store bookies bruger det med at gemme kortnummeret til senere indbetalinger.
Sikkerheden skal du ikke være bange for, for så var det for længst gået galt med alle de DDOS angreb som diverse hacker-grupper har prøvet at ligge siderne ned med.
Tror det er lidt med forskel om det ligger på deres server eller som en cookie, men expekt.com, som også er en af de større, gemmer også kortnummeret..dog på deres server..
Avatar billede djmaster Nybegynder
12. november 2004 - 18:53 #5
Ok, det er bare første gang at jeg har set nogle gemme mit kort nr. Og har trods alt oplyst mit kort nr. til diverse net tjenester efterhånden.
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
12. november 2004 - 18:55 #6
Ja, det har du ret i, har heller ikke oplevet at nogen almindelige butikker og tjenester har gjrot det....
Man kunne jo godt have dem mistænkt for at gøre det, for at lokke folk til at spille lidt ekstra, når de nu ikke behøver finde kortet frem :D ..
Hvis de altså kan de andre tal :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2004 - 19:07 #7
Betalingskort over nettet er også sikre på den måde, at hvis du ikke har
autoriseret en betaling, får du den på anfordring refundereret i banken.

Hvis det ikke var for det bøvl det ville give, kunne man offentliggøre sine
kortnumre på nettet ;))