Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 15:44 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

hvad er det for noget?

hey eksperten

hvad er det for noget

http://www.eksperten.dk/spm_lukket.phtml?qid=560701

nogen undertekster er ulovlige at hente når de er under copyright. men der er også forbruger der laver sine egne undertekster som man så kan hente og de er lovlige. det har været oppe at vende mange gange her inden på eksperten.dk men der er altså stadi steder hvor at forbrugeren selv laver dem hvor de ikke er under copyright. så hvorfor er det lige at mit spørgsmål bliver lukket når at jeg skriver at jeg søger danske undertekster der ikke er under copyrihgt

mvh Kim
Avatar billede snowball Novice
12. november 2004 - 15:47 #1
Spørgsmålet er blevet lukket da en anden bruger henviste til den side som i høj grad ikke er lovlig ifølge Ekspertens regler.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 15:49 #2
okay. jeg lå lige og så film sammen med kæresten så jeg nåede slet ikke ind og se at der var en der havde skrevet. så hvorfor blev selve spørgsmålet lukket? og ikke bare at det brugeren havde skrevet slettet?
Avatar billede snowball Novice
12. november 2004 - 15:51 #3
Fordi vi pt. desværre ikke har mulighed for at slette enkelte indlæg i et spørgsmål. Derfor bliver vi desværre nødt til at lukke hele spørgsmålet.

Der arbejdes dog på en løsning sådan så vi igen kan fjerne enkelte indlæg i et spørgsmål.
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 15:53 #4
okay det ville altså sige at i ikke bare kan slette teksten i et indlæg? syntes jeg nemlig og have set et par gange hvor det er sket.
Avatar billede exp Juniormester
12. november 2004 - 16:17 #5
Det har du muligvis - funktionen har engang været der, men det var før jeg kom til som coadmin :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 16:19 #6
okay. men ville lige høre hvorfor mit spørgsmål var blevet lukket bare lige sådan. men lukker her igen. tak for svar
Avatar billede fcs Novice
12. november 2004 - 17:25 #7
Jeg ville bare lige sige, at vi også har lukket http://www.eksperten.dk/spm_lukket.phtml?qid=560765

Som vi også har skrevet i spørgsmålet er grunden:

Vi coadmins har diskuteret det igennem og er nået frem til at vi ikke vil tillade spørgsmål omkring hvor man kan hente undertekster, da vi ikke vil ud i en situation hvor vi skal checke hver enkelt gang der linkes til disse sites. Det er derfor ikke tilladt at efterspørge undertekster på eksperten.dk

Jeg håber at dette er ok.
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. november 2004 - 17:27 #8
Hmm hvordan kan man finde ud af om det er nogle de selv har lavet?!
Og udover det, hvorfor skal man bruge de undertekster? Det er vel fordi man har en ulovlig film?
Hvis det er en dvd man selv ejer kan man jo bare ta' underteksterne der fra.
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 17:27 #9
ja det kan jeg se.

så jeg har lige oprettet et spørgsmål om hvad med mine point?
http://www.eksperten.dk/spm/560778
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. november 2004 - 17:28 #10
fcs> det lyder godt - og man kan jo altid bare søge på Google. Enten efter underteksterne, eller efter et forum som tillader den slags snak.
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 17:29 #11
doggy82 - der findes nu også inpoteret film. og de er da lovlige nok og købe. hvis du køber dem over fra USA så er de udkommet dre meget før de kommer i DK og det er jo en dejlig ting. men så mangler underteksterne jo så bare.
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 17:30 #12
doggy82 - syntes aldrig jeg kan finde noget brugbart på google. kender du da til forum hvor man kan få hjælp til undertekster? i så fald vilken?
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. november 2004 - 17:34 #13
hmm så skal det være noget dansk?
Der var engangen en side hvor der også var guides til at rippe dvd-film og tekster. Men jeg kan sgu ikke huske det. Og så har jeg det normalt så'n at folk selv må ligge og rode med de ting hvor det er tvivlsomt om det er lovligt eller ej.
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 17:36 #14
det ville sige du mener dvdrip.dk ?
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. november 2004 - 17:38 #15
ja - tror jeg nok, men det ser da ud til at der er et forum der. Det kan du jo prøve.

Og så ville jeg ikke ha' smidt linket her hvis jeg var dig *_*
Nu skal de stakels CoAdmins til at diskutere om tråden her nu skal lukkes :D

Anyway god weekend til alle
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 17:40 #16
hehe lol. siden er skam ganske lovligt. det er jo bare det om man bruger det på sine egne dvd film eller på nogen man låner ude i byen. det har stedet jo ikke noget med at gøre.

fortolknings spørgsmål..

tak god weekendt
Avatar billede fcs Novice
12. november 2004 - 17:44 #17
Varmeskud>> Jeg har besvaret dit spm. om point. Så vidt jeg kan se er der ikke noget ulovligt over dvdrip.dk, så den lader vi stå ;o)

Hygge og god weekend til alle.

FCS/Coadmin
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. november 2004 - 17:45 #18
fcs - det er bare iorden og tak for svarne på mine spørgsmål omkring dette her

tak og god weekend
Avatar billede fcs Novice
12. november 2004 - 17:46 #19
Det var så lidt og i lige måde ;o)