Avatar billede handreck Nybegynder
12. november 2004 - 13:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problemer med php når jeg embbeder en swf i et html file,

Jeg har en swf file, der trækker data fra en database, og jeg køre denne file selvstendigt så køre den fint, men når jeg sætter den ind i et html doc, får jeg problemer...

Problemet er jeg har lavet en quiz der består af 12 forskellige emner, og den kan fint hente infoen på alle quizzerne, men når jeg så gerne vi se resultat på hvad der er svaret på, så kan jeg få resultater af alle quizzerne, men den viser kun den første quiz jeg har deltaget i, men hvis swf filen køre selvstendigt, så kan den snildt vise alle de quizzer man har deltaget i...

Hvad går der galt når jeg embbeder filen i HTML?
Avatar billede mazey Praktikant
12. november 2004 - 13:23 #1
Med hvilken måde embedder du den i din html?
Avatar billede _k Nybegynder
12. november 2004 - 13:35 #2
- Henter du data fra et andet domæne end dér hvor swf'en ligger?
- Hvordan henter du dine data ind i Flash? (bruger du loadVariables eller LoadVars (eller måske endda xml?))
Avatar billede handreck Nybegynder
12. november 2004 - 13:43 #3
1):jeg publisher den i flash hvor jeg vælger html.
2):Jeg henter dataen fra samme domæne ind i flash med en LoadVars...
Avatar billede barklund Nybegynder
12. november 2004 - 13:46 #4
Er du 100% sikker på, at det er samme fil? Umiddelbart lyder det som en menneskelig fejl, for hvis Flash får nogle data, så burde den få alle data. Jeg kan ikke gennemskue, hvordan den live kun hentede noget af data hvis den selvstændigt kan hente al data. Tester du via http og en server eller via en html fil på din egen computer?
Avatar billede _k Nybegynder
12. november 2004 - 13:52 #5
Et vildt bud lyder på neget med Case Sensitivity (leder stadigvæk efter en ordentlig oversættelse af det begreb på dansk!). Henter du flere forskellige dokumenter med LoadVars? Og er der uoverensstemmelse imellem karakterernes størrelse i henholdsvis php'ens navn og actionscriptets reference?
Avatar billede handreck Nybegynder
15. november 2004 - 11:06 #6
Jeg har tjekket for Case Sensitivity, det var det ikke, men nu har jeg testet den i Opera og andre browser og der virker den fint, men den virker ikke i IE, det er sku underligt... Er det måske noget cache??? der skal være anderleder i IE
Avatar billede handreck Nybegynder
15. november 2004 - 11:18 #7
Det kan måske være fordi jeg henter php'en ind flere gange og IE har noget der bræmser at data bliver loadet flere gange... IE stinker!
Avatar billede handreck Nybegynder
15. november 2004 - 11:36 #8
Jeg har simpelhen selv løst det, hvis nogle har samme problem kan det løses ved at sætte en c.ditteTest = Math.random(500); som så genere et nyt tal vær gang dataen bliver loadet inde i IE, for så er dataen ikke den samme...