Avatar billede hvn70 Nybegynder
12. november 2004 - 12:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af nyt internt modem

Hej
Jeg skal købe et nyt internt modem, og har brug for lidt hjælp. Det eksisterende modem:
Conexant HCF V90 56K Data Fax PCI

Jeg kobler for fremtiden op via ADSL.

Hvad skal jeg være opmærksom på ?
Kan jeg anvende et hvilket som helst andet modem eller skal det være et V90 og 56K ?
Hvilket modem ville i anskaffe ?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede mazey Praktikant
12. november 2004 - 13:02 #1
Hvis du for fremtiden skal køre ADSL skal du bruge et netværkskort og ikke et modem.

Hvis jeg har misforstået og du skal bruge et modem kan du købe dette:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70695 det er et stabilt kort til 148,-

Mvh

Mazey
Avatar billede hvn70 Nybegynder
12. november 2004 - 13:16 #2
Til mazey
Tak for det hurtige svar.
Hvorfor skal jeg bruge et netværkskort og ikke et modem via ADSL?
Det er dog stadig via telefonstikket ?

mvh HVN70
Avatar billede mazey Praktikant
12. november 2004 - 13:21 #3
Ja, men du får et modem fra din ADSL udbyder, og det skal du så tilslutte computeren vha. et netkabel, altså du skal bruge et netkort. Hvis du ikke har et, koster det jo ca. 50-70 kr. i diverse computerbutikker.
Avatar billede hvn70 Nybegynder
12. november 2004 - 13:28 #4
Tak skal du have.
Vil det sige at hvis det eksisterende modem ikke var defekt, ville det alligevel være overflødigt ved opkobling via ADSL ?

MVH HVN70
Avatar billede mazey Praktikant
12. november 2004 - 13:50 #5
Ja, lige præcis... ADSL bruger kun et netværkskort... desuden bruger ADSL ikke tlf linien direkte som et almindeligt modem gør.
Så hvis du enten har eller investerer i et netkort, er du kørende til ADSL

Mvh..
Mazey