Avatar billede mho Nybegynder
12. marts 2001 - 13:08 Der er 1 løsning

Diagram med manglende værdi

Jeg vil gerne oprette et diagram bestående af to serier. I serie A er der 5 værdier og i serie B er der 4 værdier. Jeg vil gerne have afbildet begge serier over de samme kategoriværdier (svarende til x-værdier), dvs der mangler en værdi i serie B.
Hvis jeg lader den 5. celle i serie B være tom, opfatter diagrammet det som om, der står 0 i cellen. Det er forkert - der er blot ingen værdi.
Hvad sætter jeg ind i den værdi-løse celle så diagrammet bare viser - ingenting ?

mvh
Marianne
12. marts 2001 - 13:25 #1
Der er flere måder Marianne

1. I det tomme celler skriver du =IKKE.TILGÆNGELIG()

2. Hvis du har daigrammet markeret, så gå i Funktioner, Indstillinger, fanen Diagram:
Her kan du selv vælge om de manglende værdier (tomme celler) skal afbildes som
Mellemrum, nulværdier, eller interpolerede.

God fornøjelse Flemming