Avatar billede redskabsskurken Nybegynder
12. november 2004 - 10:07 Der er 9 kommentarer

Skal/tør jeg vælge en GREENnote bærbar

Nu kan den gamle maskine der med skærm og hele menageriet fylder skrivebordet totalt op...

Jeg skal have en bærbar, men hvad skal jeg vælge, det er mildt sagt en jungle, og uanset hvem man spørger, så alle vidt forskellig opfattelse af hvad man skal vælge, hvad man skal se efter og hvad man i hvert fald ikke skal købe.

Nu er sagen imidlertid den at jeg tror jeg er i gang med at lave et vaskeægte røverkøb... Men samtidig med det så begynder alarmklokkerne at ringe maget gennemtrængende! Er det lorteindmad den er fyldt med? Virken den ikke efter hensigten? Hvorfor og hvordan bliver jeg snydt?
Nok snak - det drejer sig om en GREENnote P-550, her er specifikationerne:
. Intel Pentium M 1,6Ghz
. ATI Radeon 9700Pro
. 15.1" SXGA (1400x1050) Skærm
. 1024MB DDR Ram
. 80GB Harddisk
. Multi DVD Brænder
. 54m bit Wireless lan
. 2,7Kg

PRIS  kr. 12.195

Og jeg ved godt at der ikke er software med, men er der nogen der kender til denne GREENnote eller GREENdata i det hele taget? Er det noget jeg skal satse min usle mammon på?

Med venlig hilsen
REDSKABSSKURKEN
Avatar billede extreme84 Nybegynder
12. november 2004 - 10:18 #1
Prisen siger det hele.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2004 - 10:21 #2
Jeg synes nu ikke prisen siger noget særligt.

Du kan få en mærkevare (Asus) med nogenlunde samme specs for en tusse mere:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96939
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2004 - 14:57 #3
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92163

er en rigtig bærbar ;)
1.2 kg, batteri gns 7.6 timer det er det eneste der er vigtigt.

den er perfekt medmindre man skal side og game og se film og så burde du købe en rigtigt computer istedet.... måske en af de små smarte modeller. min kammerat har lige købt en med anlæg/fladskærm/tv tuner osv .. total løsning der næsten ikke fylder noget og stadig rykker i CS for under 12K
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2004 - 15:10 #4
Tjae...forskellige behov = forskellige løsninger.

Jeg sidder og koder en del, og ville nødig sidde med en lille 12.1 skærm. På den anden side er det vigtigt at kunne tage den med mig, så for mig er en Asus M6N et godt valg.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2004 - 15:32 #5
samme her og skulle kode på alt under 17" er ikke noget jeg kan gøre hele tiden... men en time i toget eller lidt i skolen så kan jeg bruge 12.1 såvel som 15.1
en bærbar bør(kan ikke) efter min mening ikke erstatte en stationær computer... jeg kender så mange der er blevet kede af at de har udskiftet deres computer helt med bærbar når de engang imellem har haft lyst til rigtigt at game eller bare sætte sig og arbejde ordenligt igennem.
det bør slet ikke være pga pladsmangel da man saktens kan få bedre stationære computere der fylder lidt og koster mindre end en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2004 - 15:54 #6
Pladsmangel nej, men jeg skal kunne tage alt med mig når jeg skal fremlægge projekter, dele viden med andre osv.

Og her går det fint, sidder med en skærm på 1400x1050 i opløsning, det er bedre end mit gamle 19" skrummel kunne klare, og så får jeg tilmed bedre indeklima :)

Jeg gider ikke "dobbelt bogføring" hvor man har sine filer/projekter spredt over 2 /flere maskiner.

Har nu haft den i ca. 4 mdr, og fortryder stadig ikke skiftet. Det er klart at tastaturet er lidt mindre, men der findes udmærkede tastaturer til 200 kr.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2004 - 16:27 #7
jeg tør slet ikke have mine dokumenter/kode placeret på en enkel maskine da jeg har oplevet en katastrofe før med at harddisk der gik ned.
den perfekte løsning er at have et cvs stående som så bruges som mellemled men ok for at det er optimalt skal man have en server der altid er tilgængelig ;)

hvis det skal være småt og pænt til hjemmebrug så ville jeg gå lidt i denne retning
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=57904
og det kan fås endnu mindre og i pænere design.
en anden ting man kunne gøre er at trække lange kabler og få sat boxen et eller andet afsides sted så kun fladskærm/tastatur er synligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2004 - 20:58 #8
Skal det være pænt er der ingen udvej end denne: www.apple.com/dk/imac

Men lad os komme tilbage til sagen - den du selv har kigget på, kommer i et rigtigt lækkert kabinet (som er langt det vigtigste - men undervurderet), husk på at det jo netop er det der skåner det skrøbelige indre :)'

Men gør dig selv en tjeneste og overvej denne i stedet - den er max. lækker: http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. december 2004 - 18:39 #9
fandt du ud af noget?