Avatar billede djondjoe Nybegynder
12. november 2004 - 08:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Finde unreferenced variabler

Kan man i Visual Studio med VB finde de variabler, der ikke er refereret til nogen steder i koden, altså som en smart måde at få fjernet overflødige variabler?
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
12. november 2004 - 09:12 #1
hvilken version af visual studio bruger du?
Avatar billede djondjoe Nybegynder
12. november 2004 - 09:14 #2
6.0
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
12. november 2004 - 09:17 #3
Djondjoe: Det mener jeg ikke at man kan. Det eneste der er at gøre er at selv gennemgå koden og se hvornår man bør nedlægge en variable
Avatar billede djondjoe Nybegynder
12. november 2004 - 09:21 #4
Øv, ville jo være smart hvis man kunne få den til det på samme måde som C gør ved kompilering, hvor den advarer om unreferenced variables.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
12. november 2004 - 09:22 #5
Ja det er rigtig nok. MEn skriv dog i VB.net i stedet for den understøtter garbage collection, og så behøver du ikke tænke på det :-D
Avatar billede skwat Praktikant
12. november 2004 - 10:56 #6
skriv en parser selv, måske du kunne tjene penge på det
Avatar billede hiks Nybegynder
19. november 2004 - 23:11 #7
prøv at tage at kigge på: http://www.mztools.com/

I VB6 angiver den i hvert fald unreferenced variabler - har ikke testet deres Visual Studio version.

/hiks
Avatar billede djondjoe Nybegynder
22. marts 2005 - 18:27 #8
lukkes