Avatar billede mauwre_west Nybegynder
12. november 2004 - 00:22 Der er 2 kommentarer

MSN Messenger starter for tidligt under opstart

Jeg har et lille problem under opstart af XP.
MSN Messenger forsøger nemlig automatisk at logge in INDEN XP har nået at fange min trådløse internetforbindelse. Altså har jeg først fået internetforbindelse efter MSN Messenger har opgivet at logge på, også skal jeg manuelt logge mig på hver gang.

Kan man på nogen måde bede XP om at vente med at starte MSN Messenger til sidst under opstart i XP?
Eller kan jeg løse problemet på en anden måde?
Avatar billede bertelbrander Novice
12. november 2004 - 00:34 #1
Du kan downloade og udpakke:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/sleep.zip

Derpå laver du en batfil, som du putter i startup:
sleep 10
msn

Sleep laver et delay (her 10 sekunder), den anden kommando skal så starte msn.

(det er efter min ringe mening bedre at afinstalere msn én gang for alle).
Avatar billede halifax Nybegynder
12. november 2004 - 01:27 #2
Bruger et lille freewareprogram, X-Ecutor fra
http://www.xpertdesign.de/english/index.htm

Det kører sammen med Windows start.
Med programmet kan startes et hvilket som helst andet program(eller en web side), der ønskes åbnet automatisk ved start, og der kan sættes x antal sekunder for start af hvert program, eller web-side, så netforbindelsen kan nå at være på plads forinden.
Windows program med grafisk brugerflade.