Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
11. november 2004 - 23:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde og opdatere en enkelt row i et strongly typed dataset

Nu kan jeg sgu ikke mere..

Jeg har en side, der viser detaljer af en enkelt record i et strongly typed dataset, baseret på et XML Schema.

Ved klik på en linkbutton skal et enkelt felt i denne og lige præcis denne post i datasettet opdates (det er et datofelt, og værdien skal fremskrives med et år).

Men uanset hvad jeg så end gør, så kan jeg ikke finde den rigtige post i datasettet.
For at se posterne kan jeg benytte et rowfilter, men det har jo ingen indflydelse på selve mit dataset.

Og et filteret dataview kan ikke returnere en datarow, som jeg skal benytte for at opdatere mit dataset...

et uddrag af min kode :

With objDS.strongtypeddataset.DefaultView
  .RowFilter = "filterfield='" & Request("parameter") & "'"
  .AllowEdit = True
  Dim objDR As strongtypeddataset.strongtypeddatasetRow = objDS.strongtypeddataset.Rows.Item(0)
  objDR.date = objDR.date.AddYear(1)
  objDS.AcceptChanges()
  objFS = New System.IO.FileStream(Server.MapPath(strXMLFile), IO.FileMode.Open, IO.FileAccess.Write)

  Dim objWrite As New System.IO.StreamWriter(objFS)
  objDS.WriteXml(objWrite)
  objFS.Close()
End With

Hvad gør jeg, hvad gør jeg forkert og hvordan gør jeg det så rigtigt?
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. november 2004 - 19:23 #1
hvis du har angivet en primærnøgle på tabellen, og har benyttes vs til at generere datasættet - skulle du gerne have en mulighed for at finde den rigtige række sådan her :

DataSetName.TableName.FindBy<name og column>(<id>)

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. november 2004 - 19:24 #2
hov...
DataSetName.TableName.FindBy<name of column>(<id>)
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 18:28 #3
how goes?
(et svar hvis ovenstående var tilstrækkeligt)
mvh
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
07. februar 2006 - 16:46 #4
Jeg har ingen anelse om, hvad det var. Det er for længe siden jeg har oprettet det, men jeg forsøger at acceptere dit svar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. februar 2006 - 17:09 #5
hehe ... ok :o)
mvh