Avatar billede pusling Nybegynder
11. november 2004 - 23:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar vil ikke boote min XP CD

Den her er svær
Kort fortalt så har jeg slettet min hardisk på min bærbar, men min XP cd vil ikke boote når den starter op. jeg har prøvet alt og endda talt med Microsoft som ikke kunne hjælpe mig.. SÅ her er udfordring, hvordan får jeg min CD til at starte akut behov derfor mange point.
Avatar billede speedytech Nybegynder
11. november 2004 - 23:51 #1
Hvordan vil den ikke starte?

Er du sikker på at du har sat biosen til at starte på cdrommen ?
Avatar billede pusling Nybegynder
11. november 2004 - 23:55 #2
yepper
Avatar billede speedytech Nybegynder
12. november 2004 - 00:00 #3
Har du prøvet cden i en anden computer?
Avatar billede pusling Nybegynder
12. november 2004 - 00:12 #4
ja jeg prøvet en anden cd men uden held
Avatar billede speedytech Nybegynder
12. november 2004 - 00:22 #5
omvendt,- Jeg prøver lige igen, har du afprøvet cden i en anden maskine..
Avatar billede pusling Nybegynder
12. november 2004 - 00:37 #6
ja og der er ingen problemer bios sat op til cd og der står tryk enter for at starte på cd´en og den går så igang.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. november 2004 - 01:51 #7
Hvis du har diskettedrev i maskinen kan du evt komme ud over problemet ved at bruge disketter til at boote på istedet :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310994
Avatar billede halifax Nybegynder
12. november 2004 - 01:54 #8
Hmm...  har du også forsøgt support hos sælger, eller hos fabrikanten af din bærbare?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2004 - 18:45 #9
1.  væsk cden
2.  indstallere win 98/me og opgradere derfra
3.  tag hardisk ud og formate som fat kopi i386 fra xp cdrom,start fra win98/me disk 3½ kør filen i i386 ved navn winnt.exe (4-16 timer tager denne indstallation medmindre du køre smartdrv.exe som ligger på win98/me cdrom først)
4.køb en ny cdrom (hvis du har prøvet xp cdrom i anden pc !!!!)
________________________________________________________________________________
Avatar billede pusling Nybegynder
14. november 2004 - 05:30 #10
For realtek rtl8139(A/B/C)/RLT8130 pci fast ethernet controller v 2.12 (001205
Pxe-e61: meadia test failure, check cable
Pxe-M0F: exiting PXE rom

Intel undi, pxe-2.0 (build 082)
Copyright © 1997-2000 intel corporation
hvad betyder dette
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2004 - 10:14 #11
Realtek rtl8139 er betegnelse for Realtek netværkskort.
Har din bærbare en WOL facilitet (Wake on LAN), eller boot via netværk, som det næste vedr. Intel drejer sig om (så vidt jeg kan finde på nettet)

Boot the system with the Intel(R) Boot Agent diskette.
Intel undi, pxe-2.0 - Læs mere her, enskønt det er eb beskrivelse for IBM Thinkpad bærbar
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4P52BH

Er det i forbindelse med at du vil boote, eller installere, via netværk, du er stødt på ovenstående??

Du kan læse mere om det øverste (For Realtek.... osv) gennem denne Google søgning
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=realtek+Pxe%2De61
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2004 - 10:30 #12
I en enkelt at de sites, jeg har set igennem om Pxe-e61 fejlen står:
"I work tech support for a major computer company in the us... I have seen this issue a few times.. the only thing that has fixed this issue for me is flashing the bios with the same or above bios version.. might be worth a try.. "
http://www.computing.net/windows95/wwwboard/forum/96915.html

PXE = Preboot Execution Environment specification. PXE is the defacto industry standard protocols/APIs for network booting..
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2004 - 10:41 #13
Se dette site om Realtek LAN ROM
"Enable/Disable the LAN-ROM"  -  gøres med et lille DOS program
http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.aspx/tabid-99/205_read-8440/

programmet kan downloades fra sitet.
Avatar billede pusling Nybegynder
27. december 2004 - 17:17 #14
computer smidt ud