Avatar billede aius Nybegynder
11. november 2004 - 18:56 Der er 14 kommentarer

Feedback på portfolio!

Jeg kunne godt på lidt konstruktiv kritik på denne side, inden den bliver lanceret!    http://studentweb.howardcc.edu/aarensba4377/

Tak
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 19:02 #1
Ta'r aaaaaalt for lang tid at åbne.
Jeg sidder med en 512/256 forbindelse og gad ikke vente længere *S*
Avatar billede wickedd Juniormester
11. november 2004 - 19:06 #2
Altid noget an kan se %-tallet :)
Avatar billede nfk Nybegynder
11. november 2004 - 19:11 #3
Giver victor 100% ret den tager alt alt for tid at loade.
- Man skal vel bruge en portofolio til at sælge sig selv?
Jeg synes ikke at din portofolio sælger dig særlig godt :D
Den er alt for kedelig og enkel (og jeg vil ikke høre noget med at det er fordi den skal være stilren :P) Når det er grafiske løsninger du vil sælge skal du vel også vise at du kan lave noget der grafisk er flot. Det at man skriver: Grafic design, Tradition og Innovation i hvert sit hjørne med verdana eller lign. giver på ingen måde udtryk for at man er dygtig til at lave grafik.
Idén med den flydende overgang mellem home siden og de andre sider er vel god nok men hvorfor lader du den så ikke være gennemgående for hele sitet?
Håber du kan bruge min kritik.

/nfk
Avatar billede aius Nybegynder
11. november 2004 - 19:12 #4
Meget mærkeligt. Første gang jeg skulle åbne den på min private pc var den også elt vildt langsom, men nu kører den fint! Min forb.er også 512/256... Er der nogen der kan forklare forskellen?
Avatar billede aius Nybegynder
11. november 2004 - 19:16 #5
;) Det er fordi den skal være stilren! Vil ikke have en 2advanced.com side.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 19:17 #6
Grunden til at du oplever det går hurtigere de efterfølgende gange med at åbne er, at de fleste af oplysningerne ligger gemt i Temp. Intenet Files.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2004 - 19:21 #7
Hvis jeg f.eks. prøver til igen, fortsætter den faktisk med at loade derfra hvor jeg sidst forlod siden. Dette holder dog ikke i længden i mit (og sikkert også mange andres) tilfælde, da min mappe med midlertidige Internetfiler tømmes hver gang jeg lukke min browser og derfor vil det derefter igen ta' lige så lang tid søm første gang jeg forsøgte.

Prøv selv at tømme din mappe med midlertidige Internetfiler - så vil du også opleve, at det igen ta'r lang tid ;-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. november 2004 - 21:20 #8
Glæder mig til at se den - er nået til 40% nu  ;D
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. november 2004 - 23:09 #9
Nå så er den færdig med at loade :D

Lige på og hårdt:
Ser meget rodet ud.
Ikke store nok kontraster i størrelse.
"stilren" synes jeg faktisk ikke den er.
Synes mere bare at den mangler stil.
(2advanced er da stilren - han holder sig hele
tiden inden for den stil han har valgt)
- Der mangler udtryk!
Og der mangler FARVER!! Det ser meget tyndt
og mangelfuldt ud. Tomt.
Lav noget "kreativt". Leg med tingene.
Og til sidst med ikke mindst: Lad være med at lave siden i Flash.

En god måde at ta' fat på er at sætte nogle dogmer op for sig selv. Når man har noget modstand tvinger det en til at skubbe hårdere. Og på den måde booster man kreativiteten.
Lav nogle dogmer som går imod hvad du normalt kan lide. Så ikke noget med at sige "stilrent" - det giver dig ingen modstand. Start vildt, du kan altid fjerne ting bagefter. Giv dig selv en svær opgave. Lav er fortælling med siden. Kommunikér et udtryk. Et eksempel kunne være: En farve du synes er grim. Eller find tre tilfældige ord i ordbogen og sæt dem sammen. Jeg fandt lige "Slidsk, lovsprog, udvandring". Sæt former og farver på.

Og så start groft med skitser i hånden. Og "Break it, stretch it, bend it, crush it, crack it, fold it".

Håber du kan bruge det til noget :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. november 2004 - 23:11 #10
Lad være med at spille på den sikre hest.
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. november 2004 - 23:14 #11
Der var lige et citat fra min store mentor Bruce Mau.
Break it, stretch it, bend it, crush it, crack it, fold it".
Det er her fra:
http://www.brucemaudesign.com/manifesto.html
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. november 2004 - 23:15 #12
Den her sætning er også en af mine yndlings:
"The wrong answer is the right answer in search of a different question."
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. november 2004 - 23:20 #13
Men husk også: Kreativitet er ikke svar, kreativitet er spørgsmål.
"Jeg vil lave en stilren side" er et svar.
"Hvad sker der hvis jeg bruge en grim farve" er et spørsgmål.  :D

Ok det var det sidste :D    pøj pøj med det
Avatar billede arnums Nybegynder
12. november 2004 - 16:39 #14
Forslag:
lidt skygger på dine tumbnails og mindre kraftige rammer(de sorte)vil gøre underværker.
Og arbejd lidt videre med din signatur, man kan næsten se hvordan musen bare er vredet rundt, med pen tool.
Mht. stilrene:
Så holder jeg ikke helt med i det, du skriver, da jeg bare ser nogle simple grafik elementer, men som ikke er simple/cool nok til at være stilrene.
Og hvorfor er den så tung at loade?(sidder på 1,5Mbit) 2advanced.com loader hurtigere ind, og den er da en del tungere grafik wise