Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 10:57 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

kan modtage ip. ved ipconfig /renew

Hej

problemerne:

når jeg forsøger med ipconfig /renew får jeg meldingen:
kan ikke oprette forbindelse til dhcp-serveren.

min pc er blevet langtsomere til at starte windows når netværks kablet er til sluttet men det er nok fordi den bruger lang tid på at forsøg på at finde en gyldig ip???

den starter op på ip:

håber der er en hjælp derude. jeg magter ikke a skulle til at formatre. der kan meget vel være bonuspoint i at få det til at virke.

Rasmus
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 10:58 #1
rettelse "kan ikke modtage IP"
Avatar billede extreme84 Nybegynder
11. november 2004 - 11:11 #2
Prøv ipconfig /release og derefter /renew.
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 11:37 #3
ok -ingenting virker ike
Avatar billede extreme84 Nybegynder
11. november 2004 - 11:50 #4
Så skal du hen og kigge på DHCP serveren f.eks hvordan har du sat den til at uddele ip-adresser, hvad er din range osv. Det skal passe.
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 11:57 #5
hvordan gør jeg det? den skulle være aktiveret det står der under ip-indstillinger.

jeg var på for en uge siden og jeg har prøvet at gendanne min instillinger fra den gang. men det hjalp ikke.

kan det være udbyderen der blokkere for mit netværkskort(mac-adresse?
Avatar billede extreme84 Nybegynder
11. november 2004 - 12:02 #6
Ja det kan de sagtens men hvorfor skulle de gøre det? Du bliver nød til at starte forfra med DHCP serveren og klienten for ligesom at følge med. Du skal f.eks give klienten en fast ip adresse som f.eks 192.168.0.2 på DHCP og derefter skal du i klinten skrive denne adresse som fast.
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 12:11 #7
jeg sidder og skifter netværkscablet mellem en gammel bærbar(som går fint på) og min pc(som ikke vil på nettet) og jeg har prøvet at bruge samme ip osv som den bærbare bruger når den går på nettet. men det virkede ikke.
Avatar billede extreme84 Nybegynder
11. november 2004 - 12:16 #8
OKay, har du tjekket om netkorten er korrekt installeret?
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 12:27 #9
jeps det virker jeg kan se andre computere på det lokale netværk.
Avatar billede extreme84 Nybegynder
11. november 2004 - 12:31 #10
Er alt så okay nu?
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 12:33 #11
nej jeg kan ikke komme ud og hente en ip jeg kan bruge til at gå på internettet det er kun det lokale netværk(lan) der virker
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 13:11 #12
nå men jeg tror at jeg prøver med et nyt netværkskort engang i morgen og så ser om det hjælper.

er stadig åben overfor forslag og tjekker herinde ofter
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 13:40 #13
nå har fundet hjælp inde på bolignet-århus-hjemmesiden så nu virker det men mange tak for at du ville bruge tid herinde
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 13:40 #14
hg
Avatar billede rasm8s Nybegynder
11. november 2004 - 13:42 #15
du får 30 point for at bruge tid på at skrive til mig extrme84