Avatar billede pinga Nybegynder
11. november 2004 - 10:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Filen NAVN er ikke tilgængelig

Jeg har fået et underligt problem med mit office eller nærmere word. Den kan ikke åbne word filer - den skriver "filen XXX er ikke tilgængelig" - hvad kan jeg gøre ved det?

Lidt info:

Der er sådan et link med den meddelse hvor der står at ens antivirus kan have nægtet adgang - men har udelukkket det det for jeg har nemlig haft det både deaktiveret og afinstalleret.

En anden ting den gør er at hver gang word kører og lukkes så spørger den efter om jeg vil gemme normal.DOT (skabalonen)

Jeg har prøvet at afinstallere office og ligge det ind igen - det virker heller ikke... Men nu kommer det mest underlige - det har virket.

Der er heller ikke noget galt med de filer som jeg åbner for jeg har downloaded staroffice og det virker....

Man kan også sagtens oprette en ny word fil men den vil ikke åbne

Håber at der er en der kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Pinga.
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2004 - 22:12 #1
Prøv at kigge på linket her:

http://support.microsoft.com/kb/211634/DA/
Avatar billede pinga Nybegynder
11. november 2004 - 22:42 #2
var desværre ikke til nogen hjælp :(
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2004 - 23:11 #3
Måske er der noget her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;dk;818953

http://www.dummies.com/WileyCDA/DummiesArticle/id-333.html

Problemet kan være, at din Word er inficeret. Prøv at checke med værktøjer fra linket herunder:

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede pinga Nybegynder
11. november 2004 - 23:33 #4
Jeg kigger på de links, men jeg har spywarechecker og en process der standser dem, firewall og antivirus og alt bliver opdateret hele tiden
Avatar billede pinga Nybegynder
11. november 2004 - 23:36 #5
Desværre virker de links heller ikke - men hvorfor skriver den at filen NAVN er ikke tilgængelig??? det problem vil jeg gerne have fikset, for så tror jeg at det andet også bliver lavet osv...
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2004 - 13:21 #6
Skriver den ordet NAVN som stavet her? Eller hvad skriver den ordret?
Avatar billede pinga Nybegynder
12. november 2004 - 14:37 #7
hvis filen hedder pinga.doc

så skriver den filen pinga.doc er ikke tilgængelig...

Microsoft egen supportside siger at det kan være antivirus, men jeg har prøvet både at deaktivere og helt afinstallere det uden resultat - men jeg har dog installeret staroffice og det virker... men ville gerne have word til at virke.
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2004 - 16:57 #8
Er det korrekt, at du kan lave et nyt Word-dokument i Word og gemme det men ikke åbne det i Word derefter? Og kan du så åbne det dokument i Staroffice?
Avatar billede pinga Nybegynder
13. november 2004 - 17:14 #9
Det kan jeg sagtens - det er vildt irriterende - og det hjælper ikke at geninstallere - har jeg prøvet to gange
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2004 - 22:55 #10
Jeg går lidt tilbage nu. Mener du, at du ikke kan åbne nogen af de links, jeg sendte?

Er det en helt legal version af Word, du har? Hvis ikke kan det være problemet.
Avatar billede pinga Nybegynder
14. november 2004 - 11:34 #11
jeg har været inde på alt det du har sendt og prøvet de ting der står, men desværre har det ikke virket. - ved ikke lige hvad jeg skal gøre - måske skal jeg bare geninstallere ALT
Avatar billede pinga Nybegynder
23. november 2004 - 06:59 #12
Jeg har formateret og lagt det hele ind igen ...