Avatar billede jewler Nybegynder
10. november 2004 - 23:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved opstart!

hvordan kan det være at jeg skal taste Ctrl-Alt-delete for at computeren starter op?
Se evt. mit tidligere spørgsmål, da det er samme computer:
http://www.eksperten.dk/spm/556208
Avatar billede halifax Nybegynder
11. november 2004 - 00:17 #1
Er pc'en under netværkssteder sat op til at skulle logge på et domæne? - Som den så forgæves står og leder efter i laaang tid og endelig kommer ud af ved Ctrl+Alt+Delete. Tjek det.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. november 2004 - 01:55 #2
næsten 100 på at det er SP2 der spøger. du skal have tjekket om der er nogle programmer på SP2s sorte liste.
her er den lille udgave http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130
den lange liste kan jeg ikke lige finde. kigger efter den.
halifax> det er xp home, ka ik logge på domæne, men derfor kan den jo godt te sig alligevel :-)
Avatar billede pinga Nybegynder
11. november 2004 - 10:58 #3
Jamen er det ikke den sikkerhed der er ved Windows - det kan man slå fra
Avatar billede halifax Nybegynder
11. november 2004 - 18:39 #4
Det med domæne var også kun et bud. Det er kendt at en pc kan stå og hænge, hvis den under opstart stå og leder efter, eller forsøger at få kontakt med noget netværkshaløj. Du har formentlig nu tjekket netværkssteder.

Tjek tillige programmer som starter op (indlæses) sammen med Windows. Klik Start -> Kør, skriv msconfig klik OK. Se under faneblad Start om der er programmer som du kan mistænke for at sløve/hænge.
Avatar billede jewler Nybegynder
11. november 2004 - 20:21 #5
Jeg har ikke tjekket "netværkssteder" for jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter!
Har prøvet msconfig men synes ikke helt jeg kunne finde noget!
Avatar billede jewler Nybegynder
22. november 2004 - 22:56 #6
Har formateret det hjalp!!
Avatar billede pinga Nybegynder
23. november 2004 - 06:58 #7
sjovt at det altid virker hehe....