Avatar billede nimmer Nybegynder
10. november 2004 - 11:35 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Replikering mellem servere

Jeg har 2 windows 2000 servere hvor den ene køre som domaincontroler og den anden er medlem i domainet... Pludselig virker replikeringen mellem serverene ikke mere.
Hvis jeg prøver manuelt undet sites and services får jeg en access denied :0(

Har forsøgt at slette dem under sites and service og oprette dem igen uden held

Hjælp... Skriv hvis brug for flere oplysninger...
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2004 - 12:14 #1
hmmmmm. firewall problem, der lukker for de nødvendige porte?
Avatar billede nimmer Nybegynder
10. november 2004 - 12:22 #2
Der er ikke firewall imellem ??? Synes problemerne er kommet efter opgradering til sp4
Avatar billede nimmer Nybegynder
10. november 2004 - 12:22 #3
Men det har fungeret i mens, der har været installeret sp4?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2004 - 12:30 #4
Har du kontrolleret om der ikke er samme firewall som den fra XP med i SP4 btil win 2000 og om den ikke er slået til som defauld. prøv at kik på egenskaber for serverens netkort
Avatar billede nimmer Nybegynder
10. november 2004 - 12:34 #5
Det er der ikke...
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2004 - 12:49 #6
Ny er jeg lidt på tynd is, men jeg har oplevet følgende med exchange replikering

Replikeringen sker via en bruger konto (en slags replikerings bruger). dels ksla denne bruger være den samme i begge domæner, og den må ikke være lukket ude.

Hvis replikering i win 2000 sker via en sådan konto, så kontroller om brugernev/password er ens i begge domæner og at brugeren ikke er lukket ude
Avatar billede nimmer Nybegynder
10. november 2004 - 13:28 #7
Jeg kan ikke se hvilken bruger dette skulle være, der er ikke nogen system bruger som er låst ude... Ved heller ikke hvordan passwordet skulle være blevet ændret.???
Serverene er i samme domain, og det har fungeret længe :0(
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2004 - 13:34 #8
Har du prøvet at se i event vieweren om der skulle være nogle fejlmeddelelser og event id vi kan bruge på technet
Avatar billede nimmer Nybegynder
10. november 2004 - 13:37 #9
Event Type:    Warning
Event Source:    NTDS KCC
Event Category:    Knowledge Consistency Checker
Event ID:    1265
Date:        10-11-2004
Time:        13:28:46
User:        N/A
Computer:    DKSRVDM01
Description:
The attempt to establish a replication link with parameters

Partition: CN=Schema,CN=Configuration,DC=Thuesen-jensen,DC=dk
Source DSA DN: CN=NTDS Settings,CN=DELL2400,CN=Servers,CN=Default-First-Site-Name,CN=Sites,CN=Configuration,DC=Thuesen-jensen,DC=dk
Source DSA Address: ddab1872-0117-4800-a3d7-bf9331fcfea3._msdcs.Thuesen-jensen.dk
Inter-site Transport (if any):

failed with the following status:

Access is denied.

The record data is the status code.  This operation will be retried.
Data:
0000: 05 00 00 00              ....
Avatar billede ptracy Nybegynder
12. november 2004 - 15:38 #11
Prøv at læse her, måske er der noget du kan bruger. Det kunne godt ligne et DNS problem

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1265&eventno=346&source=NTDS%20KCC&phase=1
Avatar billede serverservice Praktikant
30. november 2004 - 15:00 #12
Jeg formoder at serverne er 2 domain controllere på samme domain? korrekt?
Se i dns om de har deres respektive srv records - desuden at tidszone og tid står ens på serverne. Desuden så sørg for at den anden DC peger på din primære dns.

Hvis intet virker endnu kan du demote den sidste og tage den af domæne og så promote den igen og derved tilføje den som domain controllér hvor den peger på den primære dns. Jeg har endnu ikke set at der skulle være så alvorlige problemer med SP4 , og der er så vidt jeg ved kun indbygget firewall i xp og 2003.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. november 2004 - 15:07 #13
og det er ikke bare en service som er stoppet?