Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 11:33 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Links virker ikke fra swf. filer !

Hej

Jeg har en menu som er lavet som flash knapper. Menuen ligger i et frame og linkene skal så aktivere htm-siderne i et andet frame.

Når jeg uploader til nettet og tjekker det igennem bagefter fungere det fint. 2 af mine venner skal så ind og se siden fra deres egen computer. Den ene ser siderne fint men den anden kan kun se nogen af swf-linkene og andre af swf linkene aktivere slet ikke noget ??? HVis jeg sender ham der ikke kan se linkene en direkte link til htm siden kan han godt se siderne......altså er det i swf knappen fejlen må ligge. Jeg er gjort opmærksom på at der i nogen tilfælde kan være problemer med at swf filnavnet ikke må indeholde store bogstaver. Har det noget med flash versionen man har at gøre ?

Det undre mig dog at ham der ikke kan se alle swf filerne godt kan åbne nogen swf-filer der indeholder store bogstaver men ikke alle ?????

Nogen der har en forklaring ?
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 11:35 #1
har din indstalleret hvad der skal til for at kunne se en flash side`?
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 11:36 #2
for hvis du kan se det og din anden ven kan se det.. så må det bare være den trejde ven som mangler noget på sin pc...

har du et link til siden?
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 11:39 #3
Han kan godt se selve flash knapperne men de aktivere bare ikke noget så han har flash da det også er en nyere PC ?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. november 2004 - 11:39 #4
Den html, der holder dine flashfiler - svarer versionsnummeret dér, til den version af flash, som du bruger? Med andre ord, står der fx. version 6 i din html og der kræves flashplayer version 7, så kan det muligvis være derfor at den ene kan se det og den anden ikke. Det er ihvertfald nok noget du lige skal undersøge.
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 11:48 #5
zoom:

at han har en ny pc betyder ikke det er indstalleret... selv om IE delvist understøtter flash... men får ham til at indstallere det flash som svare til det dine flash komponenter er lavet med
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 11:49 #6
Det er ikke alle knapperne som er aktive men en af dem som er er knappen "Hytter" som han ikke kan komme ind på
http://www.idblaa.dk/FS-Start-engros.htm
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 11:51 #7
Ok så er det vel bedre at jeg laver hele side til flash version 5 så jeg er sikker på alle kan se hvad de skal. Jeg kan jo ikke bede hele verden om at installere flash 7 :-) ?
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 11:54 #8
Du kan også prøve at få ham til at stille på sine internet indstillinger... kan sagtens være det... flash = activex... kan være hans indstillinger ikke tillader dette
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 11:55 #9
Min ven der ikke kan se swf-linksne har version 7.19 ????
Der burde vel ikke være nogen problemer så eller ?
Nu er mit spørgsmål så hvor i Dreamviever MX kan jeg indstille min knap editor til at være lave flash version 5 knapper ?
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 11:56 #10
kalp - tillader hvad ? Han kan jo se en del af flash linkene så det er jo ikke et konsekvent problem ?
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 11:59 #11
han burde få en fejlbesked om at hans internet indstillinger gør at siden måske ikke vil blive vist/kørt korrekt..
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. november 2004 - 12:08 #12
Hvis din kammerat har flash player v7.19, så burde der ikke være problemer. Det er kun et problem, hvis han fx. havde version v6 og der i htmlkoden også stod version v6, men der reelt set var brug for v7. Jeg tror ikke lige jeg har flere bud. Din menu og punktet hytter virker fint hér, i Firefox v1.0.
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 12:15 #13
Ja jeg står uforstående overfor problemet. Jeg har også bedt ham slette alle midlertidige internet filer, opdatere m.v.
Sjovt nok virker det for ham når jeg sender ham den direkte link til html siden - og så fungere swf-knappen efterfølgende. Jeg er dog ikke tilfreds da jeg tror at andre vil få samme problem så jeg leder efter et svar på mystikken ?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. november 2004 - 12:19 #14
Er det de HELT korrekte framenavne du har angivet i linket i din flashfil? Hvilken browser opstår fejlen i?
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 12:20 #15
kalp >> Nej han får ikke nogen fejl meddelelser- der sker simpelthen ikke en hattfis ved at klikke på swf knappen !!
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 12:22 #16
lars holmgaard >> Hvad mener du med HELT korekte ? Hvis ikke de var det ville de jo ikke være synlige ??
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
10. november 2004 - 12:26 #17
Det er blot et gæt... men, hvis dine framenavne i din flash er anderledes end dem på dit site, altså fx. "mainFRAME" og "mainFrame", så vil nogle browsere (muligvis, måske, jeg ved det ikke) lade den slippe igennem og andre vil ikke. Det er et gæt og har muligvis ikke hold i virkeligheden, men et eller andet sted går det jo galt.
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2004 - 12:36 #18
lars holmgaard >>Ja ok jeg vil lige se om det kunne være der der går noget galt
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:29 #19
problemet løst? hvis ja husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 15:31 #20
zoom?
Avatar billede zoom Praktikant
03. januar 2006 - 16:11 #21
thanks to all
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
03. januar 2006 - 20:35 #22
Selv tak... hvad blev konklusionen på spørgsmålet? Hvad var der i vejen?